رییس جهاددانشگاهی واحد ایلام تاکید کرد؛

واحدهای مرزی؛ ظرفیتی برای ارایه خدمات جهاددانشگاهی در سطح بین‌المللی/ تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی در ایلام

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/۳۱
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۴۹ کد : ۶۰۰۴۵ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی ایلام با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی برای اولین بار در ایلام، گفت: استان ایلام با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد بستر مناسبی برای ارایه خدمات تخصصی شبکه جهاددانشگاهی در سطح بین‌المللی است.
واحدهای مرزی؛ ظرفیتی برای ارایه خدمات جهاددانشگاهی در سطح بین‌المللی/ تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی در ایلام

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی ایلام، دکتر محمد پاکزاد رییس جهاددانشگاهی ایلام به مناسبت فرارسیدن چهل‌وسومین ساالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با تشریح دستاوردهای شاخص این واحد، اظهار کرد: اخذ مجوز موافقت اصولی «مرکز طب پیشگیری و ارتقا سلامت» برای شروع فعالیت واحد در حوزه پزشکی (غربالگری سرطان پستان و درمان ناباروری)، اتمام فاز اول ساختمان پژوهش و نوآوری با اعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد ریال از محل درآمدهای واحد، میزبانی و برگزاری موفق مرحله منطقه‌‎ای مسابقات ملی مناظرات دانشجویی، برگزاری آموزش‌های مهارتی برای حدود 8هزار نفر جهت تقویت مهارت شغلی جوانان در راستای تسهیل برنامه‌های اشتغال دولت، انتخاب مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام به‌عنوان مرکز برتر و همچنین انتخاب مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی این واحد به‌عنوان مرکز کارآفرینی برتر از جمله موفقیت‌ها و دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی ایلام در یک سال گذشته است.

رییس جهاددانشگاهی ایلام با بیان اقدامات موثر این واحد در الگوسازی در عرصه‌های مختلف گفت: این واحد با تکیه‌بر دانش فنی موجود در مجموعه شبکه جهاددانشگاهی و احصاء نیازهای منطقه و همچنین توجه به داده‌های مربوط به آمایش سرزمینی الگوی کار تیمی با روحیه جهادی را در تعامل با سایر سازمان‌ها برای توسعه استان در پیش گرفته است.

پاکزاد با اشاره به فعالیت‌ها و تجارب جهاددانشگاهی ایلام در زمینه‌های مختلف، افزود: این واحد در زمینۀ گیاهان دارویی به پشتوانه تجارب 13 ساله آن، در مسیر تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی (برای اولین بار در استان) قرار دارد. تکمیل این زنجیره، باعث افزایش تولید، بهره‌وری و سودآوری می‌شود که خدمات آن می‌تواند برای کشاورزان و بهره‌برداران در مناطق مختلف استان کاربرد داشته باشد و زمینه اشتغال، محرومیت‌زدایی و توسعه پایدار جوامع روستایی، تجاری‌سازی محصولات گیاهان دارویی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات تولید شده را در استان میسر کند.

وی گفت: در موضوع دام‌پروری نیز جهاددانشگاهی ایلام در حال آماده‌سازی یک واحد گاوداری برای تولید جنین‌های با نژاد برتر در منطقه به‌منظور افزایش راندمان و ارتقاء ژنتیکی جمعیت دام استان و اصلاح دام‌پروری سنتی است.

رییس جهاددانشگاهی ایلام به توسعه مشاغل خانگی و آموزش‌های مهارتی در استان اشاره کرد و گفت: این واحد توانسته است الگویی مناسب در ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و آموزش مهارتی برای اقشار مختلف از جمله زنان سرپرست خانوار، جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کند.

پاکزاد با تاکید بر توسعه همکاری و تعامل با سازمان‌ها و نهادها برای خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های گوناگون بیان کرد: تعامل جهاددانشگاهی ایلام در حوزه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و کارکنان دولت، پژوهشی، فرهنگی و رسانه با مردم و مسئولان استانی در رتبه خوب و قابل قبولی قرار دارد و این نهاد خوش‌نام و مورد اعتماد است.

وی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان و استفاده از ظرفیت‌های مشترک در راستای پیشبرد اهداف دستگاه‌های اجرایی و همچنین تحقق اهداف واحد از جمله برنامه‌های ما برای تقویت ارتباط بیشتر و اعتماد‌سازی به‌منظور معرفی و شناساندن توانایی‌های تخصصی و ارایه خدمات علمی جهاددانشگاهی است.

رییس جهاددانشگاهی ایلام افزود: با تلاش و کوشش جهادی اعضای این واحد به‌ منظور شناسایی نیازهای منطقه با دید خلاقانه و کاربردی و ارایه راهکارهای مناسب برای توسعه استان در عرصه‌های مختلف در جلساتی همچون «جلسه اقتصاد دانش‌بنیان»، «جلسه شورای فرهنگ عمومی» و سایر جلسات مهم استانی سعی در حفظ و ارتقای نام جهاددانشگاهی در خدمت‌رسانی به مردم و تعامل با مسئولان را داریم.

پاکزاد با تاکید بر اعتماد به جوانان و تربیت شخصیت‌های مؤمن و برجسته علمی تصریح کرد: جهاددانشگاهی واحد ایلام ضمن بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت نخبگان و متخصصان مشغول به فعالیت در این واحد در نظر دارد تا از ظرفیت‌های بومی و مطرح در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، دام‌پروری و صنایع نفت و گاز که مورد نیاز منطقه است در برنامه‌ها و فعالیت‌های آتی خود استفاده کند.

وی تلاش در راستای تقویت روحیه «ما می‌توانیم» در بین جوانان به‌ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را مهم دانست و گفت: برنامه‌های آموزشی و مهارتی اجرایی در واحد به‌عنوان یک پارادایم بسیار مهم در ایجاد و تقویت روحیه «ما می‌توانیم» بوده که در جوانان می‌تواند با ایجاد رویکرد جدید و تغییر در نگرش باعث افزایش انگیزه در رسیدن به اهداف آن‌ها شود، به ویژه که با آموزش‌های مهارت محور، جوانان بیش‌ازپیش به ابزار رسیدن به اهداف خود مجهز می‌شوند که این خود باعث تقویت روحیه‌ی خودباوری و «ما می‌توانیم» می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی ایلام در پایان با تاکید بر اهمیت مدیریت جهادی برای پاسخ‌گویی و رفع نیازهای استان به رویکرد این واحد در آینده اشاره کرد و گفت: این واحد با توجه به تملک 4000 مترمربع ساختمان‌های اداری، آموزشی و پژوهش و فناوری، نیروهای جوان و متعهد و از طرفی، ظرفیت خوب استان در زمینه‌های مختلف نظیر 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، بستر مناسبی برای ارایه خدمات تخصصی شبکه جهاددانشگاهی به‌صورت بین‌المللی است؛ ازاین‌رو، مهم‌ترین طرح این واحد در تعامل با شبکه جهاددانشگاهی ایجاد شعب بین‌المللی سایر واحدها در قالب «مجتمع خدمات تخصصی جهاددانشگاهی» در استان ایلام است. همچنین در مورد خدماتی که به ‌لحاظ لجستیکی امکان ارایه آن در واحد نباشد به شکل نمایشگاهی برای معرفی و در نهایت اخذ قرارداد تولید و فروش عمل می شود.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فصل43


نظر شما :