رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی:

مهمترین موضوع شرکت های دانش بنیان و فناور فروش محصولات و بازار یابی جهانی است

۱۵ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۷ کد : ۵۹۱۵۸ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
 رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی در حاشیه رویداد تانا، عنوان کرد: مهم ترین موضوع شرکت های دانش بنیان و فناور فروش محصولات و بازاریابی جهانی است و تاکیدکرد: این استان در بحث تولید محصولات دارویی جزو استان های برتر کشور است.
مهمترین موضوع شرکت های دانش بنیان و فناور فروش محصولات و بازار یابی جهانی است

 به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری  البرز جهاددانشگاهی، رییس این واحد سازمانی در حاشیه رویداد تانا، عنوان کرد: مهم ترین موضوع شرکت های دانش بنیان و فناور فروش محصولات و بازاریابی جهانی است و تاکیدکرد: این استان در بحث تولید محصولات دارویی جزو استان های برتر کشور است.

اولین رویداد تانا سلامت « توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری های استان ها» با حضور رییس دفتر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز ، رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی و جمعی از فناوران و شرکت های فناور در محل دانشکده پزشکی برپا شد.

مهدی عباسی در حاشیه رویداد تانا سلامت که با هدف معرفی محصولات دانش بنیان در حوزه دارویی و پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرج برپا شد، اظهار کرد: این استان با فعال سازی ۴۱۰ شرکت دانش بنیان، جایگاه چهارم کشوری را در این بخش دارد و از این تعداد، ۱۱۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی فعالیت می‌کنند.

رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی،گفت: این استان با داشتن بیش از 3 هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارای جایگاه ویژه در بخش تولید و صادرات محصولات صنعتی دارد و تاکید کرد: این استان در بحث تولید محصولات دارویی جزو شاخص‌های کشور است.

مهندس عباسی عنوان کرد: در دو سال گذشته اقدامات مؤثری برای توسعه اقتصادی استان در بخش دانش بنیان‌ها صورت گرفته است و افزود : اکنون این استان به لحاظ تأمین منابع مالی دانش بنیان‌ها در ردیف استان‌های برتر قرار دارد.

رییس پارک علم و فناوری البرز عنوان کرد : در بخش آسیب شناسی دانش بنیان‌ها، مهم ترین موضوع فروش محصولات و بازاریابی جهانی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اکنون چهار موضوع محوری شامل سرمایه گذاری، برپایی نمایشگاه، پنل‌های گفت وگوی اختصاصی و شناسایی ظرفیت‌ها در اولویت استان البرز است و رویداد تانا(توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان ها) به‌موجب بند 12 قانون جهش تولید دانش بنیان که در آن استانداران سراسر کشور موظف هستند با همکاری پارک های علم و فناوری داخل استان، منابع استانی و اختیارات خود را با اولویت تقویت فعالیت های نوآورانه و شناسایی و حل مسائل بومی و با استفاده از شرکت¬ها و مؤسسات دانش بنیان، واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاهی، کسب‌وکارهای نوآورانه و خالق در استان به‌کارگیرند، طراحی و به کلیه پارک های استانی جهت بهره مندی از مزایای قانون جهش تولید دانش بنیان، توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف ابلاغ‌شده است.

گفتنی است، این رویداد در چند بخش اصلی شامل ارائه طرح های منتخب به سرمایه گذار، سرمایه گذاری ، پنل گفتگوی اختصاصی، میز خدمت، موضوع شبکه سازی ( آشنایی فناوران و سرمایه گذاران) ارائه محصولات فناورانه در نمایشگاه جانبی و رونمایی از آخرین محصولات فناورانه با حضور افراد اثرگذار این حوزه، کارآفرینان و مسئولین برگزار شد.

از محورهای این رویداد، داروهای گیاهی، صنایع غذایی تجهیزات و ملزومات پزشکی، تجهیزات بیمارستانی و تجهیزات و مواد آزمایشگاه طبی و ... بود و در طی آن از میان 20 طرح فناورانه ، 7 استارتاپ طرح های خود را در زمینه های مختلف علوم پزشکی فنی مهندسی، مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سلامت و ... ارایه دادند و از میان آن ها، تیم های برتر شامل 3 طرح و ایده فناورانه " ایجاد بانک فراوردهای سلول های بنیادی برای مصارف درمانی، دارویی وکازمتیک – تولید داروی طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی طیور و فیلم سریع حل شونده گونه ای اندانسترون هیدروکلراید در ترکیب با زنجبیل" توسط داوران انتخاب شدند و از آن ها با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

در این رویداد همچنین چندین موضوع مهم شامل، سرمایه گذاری ، پنل گفتگوی اختصاصی، ارایه طرح های منتخب، میز خدمت، موضوع شبکه سازی ( آشنایی فناوران و سرمایه گذاران) و برگزاری نمایشگاه جانبی برگزار شد.

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی


نظر شما :