در راستای اجرای طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار":

تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و اداره کل کار استان اردبیل منعقد شد

۰۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۵ کد : ۹۹۹۶ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
در راستای ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و توسعه آموزش‌های مهارتی، تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی اردبیل و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منعقد شد.
تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و اداره کل کار استان اردبیل منعقد شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که یکشنبه 6 مردادماه برگزار شد، رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان این که همکاری در اجرای طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" از محور‌های مهم این تفاهم‌نامه است، افزود: این طرح در قالب همکاری و هم افزایی با طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در جهت حل مشکلات اقتصادی بانوان سرپرست خانوار اجرا می‌شود.

مهران اوچی اردبیلی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت، تبیین اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، تقویت روحیه خلاق و کارآفرین در بین نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی علمی و عملی بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها از اهداف تفاهم‌نامه مذکور است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل یکصد و دو نفر تحت پوشش طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این طرح سعی دارد ضمن مهارت آموزی، بسترهای لازم را برای اتصال به بازارهای فروش فراهم و بتواند نقش خود را به بهترین شکل برای ایجاد و پایدارکردن مشاغل ایفا کند.

در این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" الگوی خوبی برای اشتغال‌زایی است، خاطرنشان کرد: استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف می‌تواند زمینه مناسبی را برای ایجاد اشتغال و توسعه استان فراهم کند.

قاسم رحیمی با اشاره به اینکه با تعامل اثربخش می‌توان مسائل و مشکلات مشاغل خانگی را در استان برطرف کرد، ادامه داد: این اداره کل در اجرای موفق و با کیفیت طرح توانمند‌سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با جهاددانشگاهی استان اردبیل همکاری می‌کند.

وی یادآور شد: با توجه به تجارب ارزنده جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان از طرح‌های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی واحد اردبیل با موضوع اشتغال و کارآفرینی حمایت خواهد کرد.


نظر شما :