مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی در حاشیه‌ی گردهمایی فعالان این حوزه:

ژورنالیسم علم نیازمند تربیت نیروهای متخصص است

۲۸ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰ کد : ۹۶۴۷ عمومی تاپ خبر
ابوالقاسم رئیسی بیان کرد: موضوع ژورنالیسم علم، ساده‌سازی و عمومی‌سازی آن، نیازمند تربیت نیروهای متخصص است که از دانشگاه‌های تخصصی حوزه‌ی ارتباطات و رسانه انتظار می‌رود که این مساله را پیگیری کنند.
ژورنالیسم علم نیازمند تربیت نیروهای متخصص است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی در حاشیه‌ی چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و فعالان این حوزه که 27 تیرماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، بیان کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که ارزش‌افزوده‌ی همیشگی داشته و همین باعث بستری برای انجام کارهای بزرگ بعدی آن شده است. نهادی که در مقاطع حساس، حل مسایل ضروری و نیازهای فوری کشور را مبنای کار و حرکت خود قرار داده است و فرهنگ جهادی را این‌گونه در معنا به نمایش گذاشته است.
وی ادامه داد: چنین نهادی حتما باید دارای روابط عمومی‌ای با ویژگی‌های خاص خودش باشد؛ روابط عمومی‌ای که بر فلسفه و تفکر انسان‌محوری (بر اساس شناخت واقعی انسان، تکریم، احترام انسان‌ها و خدمات آن‌ها متکی است)، اخلاق‌محوری (که در صورت نداشتن گسترش اخلاق فضیلت‌محور، نمی‌توان به جنبه‌ی انسان‌محوری رسید) و هویت‌محوری (که در حقیقت منعکس‌کننده‌ی تاریخ و ریشه‌ی فرهنگی سازمان است؛ سازمانی که با عمق و درایت، راه خود را انتخاب کرده، قطعا از این اصالت‌های فرهنگی برخوردار است و این مساله امری خلق‌الساعه نمی‌باشد) شکل می‌گیرد.
مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که دانش، مزیت رقابتی پایدار در سازمان‌های دانش‌بنیان است، گفت: رویکرد روابط عمومی دانش‌بنیان و دانش‌محور در سازمان‌های دانش‌بنیانی مانند جهاددانشگاهی، امری طبیعی است که ما این رویکرد را برای روابط عمومی انتخاب کردیم و بر این اساس فعالیت خود را به جلو می بریم.
ابوالقاسم رئیسی افزود: روابط عمومی برای نهادی که پیشرو در بحث اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تولید ملی است، قطعا به دنبال ایفای نقش خود در این حوزه‌هاست و آن را دنبال می‌کند؛ یعنی دقیقا ایفای نقش در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، ایفای نقش در رونق تولید، ایفای نقش در مسوولیت اجتماعی؛ خروجی تمام ایفای نقش ما در موارد ذکر شده به نقش بزرگ‌تری به نام فرهنگ‌سازی از طریق روابط عمومی منجر می‌شود که در نهایت تحقق موارد فوق، ایجاد امید، روحیه‌ی خودباوری و نشر فرهنگ و مدل جهادی برای توسعه‌ی همه‌جانبه و پیشرفت ایران اسلامی را در بر خواهد داشت.
وی با اشاره به وظایف روابط عمومی در جهاددانشگاهی، بیان کرد: با توجه به ویژگی‌های نهاد انقلابی جهاددانشگاهی از روابط عمومی توقع بازاریابی و تبلیغ مخاطب نیست؛ ما در روابط عمومی این نهاد به دنبال تبیین، تثبیت و انتقال تصویری از سازمانی است که چگونگی دستیابی عموم مردم، صنعتگران، پژوهشگران، دانشگاهیان و... به آن خدمات و محصولات است.
مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی اضافه کرد: با انتقال و نشر اطلاعات در قالب‌های مختلف از توانمندی و افتخارات حاصل در این کشور توسط جهادگران به دنبال ایجاد روحیه‌ی خودباوری و ما می توانیم، خواهیم بود. 
رئیسی افزود: با ایجاد بسترهای مقایسه‌ای در محتوا به تحریک دیگر ساختارهای غیرچابک در کشور می‌پردازیم.
وی با اشاره به ویژگی‌های روابط عمومی در نهاد جهاددانشگاهی، اظهار کرد: روابط عمومی این نهاد، هم‌چون ساختار کل سازمان خود، کم‌هزینه، چابک، متکی بر توان و خلاقیت نیروهای انسانی خود، امور را به جلو می‌برد.
مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی ادامه داد: سبک‌بالی سازمانی، یک‌پارچگی فرآیندی و انعطاف از ویژگی‌های روابط عمومی دانش‌بنیان در جوامع توسعه‌یافته است.
رئیسی با توجه به اهداف برگزاری این گردهمایی، گفت: یادگیری مستمر، پرسش و گفت‌وگو و یادگیری تیمی از عوامل موثر در پویای روابط عمومی دانش‌بنیان است که این گردهمایی هم در همین راستا تشکیل شده است.
وی افزود: تصمیم‌گیری مناسب، ارایه‌ی راه‌حل‌های مطلوب، نوآوری در فرآیند در کنار فراست، ثبات احساسات و هوشیاری، می‌تواند در عملکرد مناسب روابط عمومی‌ها در مواجه با افکار عمومی تاثیرگذار باشد.
مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی در پایان گفت: موضوع ژورنالیسم علم، ساده‌سازی و عمومی‌سازی آن، نیازمند تربیت نیروهای متخصص است که از دانشگاه‌های تخصصی حوزه‌ی ارتباطات و رسانه انتظار می‌رود که این مساله را پیگیری کنند. 


نظر شما :