اجرای طرح مطالعاتی "بررسی اثربخشی کلاس­های مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین" توسط جهاددانشگاهی همدان

۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۴ کد : ۸۶۳ فرهنگی
طرح مطالعاتی "بررسی اثربخشی کلاس های مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین" توسط مرکزافکارسنجی دانشجویان ایران دفتر همدان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، مدیر مرکزافکارسنجی دانشجویان ایران دفتر همدان از اتمام طرح مطالعاتی "بررسی اثربخشی کلاس های مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین" توسط مرکزافکارسنجی دانشجویان ایران دفتر همدان خبر داد.

اعظم شکوری با بیان این که، پارادایم حاکم بر این طرح پژوهشی، پارادایم تحقیقات کمی است افزود، ماهیت مطالعه، از لحاظ هدف کاربردی می باشد، که در آن از روش توصیفی- پیمایشی استفاده می­گردد و در بخش کمی این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخت با طیف لیکرت 5 قسمتی استفاده شده است.

وی افزود: همچنین در این پژوهش به منظور بررسی جامعه مورد هدف از پرسشنامه 5 سطحی با طیف لیکرت استفاده شده است که این متغیرها شامل ویژگی­های فردی و 12 گویه در خصوص تأثیر کلاس­های آموزشی پیش از ازدواج، 2 سوال بازپاسخ مربوط به دوره ­های آموزشی شرکت کرده قبل و بعد از ازدواج است.

مدیر مرکزافکارسنجی دانشجویان ایران دفتر همدان گفت: جامعه آماری این پژوهش  209 نفر است که براساس جدول مورگان 200  زوج مورد بررسی قرار گرفتند همچنین از آزمونهای آماری روشهای آمار توصیفی و استنباطی از جمله فراوانی و درصد فراوانی و آزمونهای همبستگی اسپیرمن و پیرسون به منظور مشخص نمودن ارتباط موثر بین متغیرهای مختلف، در راستای اثربخش بودن کلاسهای آموزش مشاوره پیش از ازدواج استفاده گردید و  نرم افزار آماری مورد استفاده در این مطالعه نرم افزار آماری SPSS/22 است. 

شکوری ضمن این که هدف اصلی انجام این پژوهش را بررسی اثربخشی کلاس های مشاوره پیش از ازدواج زوجین شهر همدان  عنوان کرد:، بررسی اثربخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج بر بهبود مهارت های ارتباطی زوجین، اثربخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج برخودکارآمدی زوجین، اثربخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج برخودکارآمدی زوجین، اثربخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج بر مسایل زناشویی بهداشت و سلامت، اثربخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج بر اخلاق در خانواده، اثربخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج بر آگاهی در زمینه حقوق مشترک زوجین از اهداف دیگر طرح می باشد.

 


نظر شما :