کارگاه آموزشی منتورینگ و کوچینگ دیجیتالی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، در راستای اهداف تجاری سازی واحد صنعتی اصفهان، کارگاهها و مشاورههای منتورینگ و کوچینگ برای ارائه خدمات و محصولات در سازمانها و دانشگاهها برگزار میشود.
مهندس غلامرضا ریحانی رییس اداره تجاریسازی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اظهار کرد: انقلاب صنعتی چهارم تغییر و تحول عمیقی را در تمامی نظامهای معرفتی، ثروت، قدرت و منزلت زندگی بشر ایجاد کرده است. این تغییرات اجتنابناپذیر، آموزش عالی را نیز وادار به بازاندیشی در ساختارها و نظامهای خود کرده است تا بتواند به نیازهای محلی و جهانی به صورت مؤثر پاسخ دهد. با توجه به این ضرورت، کارگاه آموزشی "منتورینگ و کوچینگ دیجیتالی" با تدریس دکتر محمد آکوچکیان در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
سارا ایزدی کارشناس اداره تجاریسازی و فناوی اقتصاد دانشبنیان جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان بیان کرد: این کارگاه از اولین کارگاههای سلسله آموزشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با هماهنگی گروه پژوهشی دانشگاه فرهنگیان بود برگزار شد. هدف از این کارگاهها، بهرهگیری از رویکردهای نوین و استفاده از فناوریهای آموزشی است تا اساتید محتوای درسی را به شیوهای جذابتر و مؤثرتر ارائه دهند. این امر به بهبود عملکرد دانشجویان و ارتقاء کلی کیفیت آموزشی در دانشگاه منجر میشود.
ایزدی افزود: برای اینکه دانشجویان بتوانند ظرفیت خود را در زمینههای سریعاً در حال ظهور مانند ژنومیک، علوم داده، هوش مصنوعی، رباتیک و نانومواد توسعه دهند، برنامههای درسی علم و فناوری نیازمند تغییرات اساسی هستند. آموزش عالی در عصر انقلاب صنعتی چهارم باید قادر باشد که دانشجویان را به تحلیل اجزای تشکیلدهنده مشکلات فنی و علمی مجهز کند و همچنین بر ارتباطات متقابل بین مسائل علمی در مقیاس جهانی و روابط متقابل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و اقتصادی تأکید داشته باشد.
آکوچکیان گفت: انقلاب صنعتی چهارم اغلب نتیجه یکپارچهسازی و ترکیب چندین «فناوری نمایی» مانند هوش مصنوعی، بیوتکنولوژیها و مواد نانو است. ترکیب این فناوریهای نمایی دیجیتالی با فناوریهایی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و هوش مصنوعی، که بهسرعت در حال گسترش هستند، سرعت تغییرات را افزایش میدهد. برای اینکه دانشجویان بتوانند ظرفیت خود را در زمینههای سریعاً در حال ظهور مانند ژنومیک، علوم داده، هوش مصنوعی، رباتیک و نانومواد توسعه دهند، تغییرات اساسی در برنامه درسی علم و فناوری لازم است.
وی ادامه داد: آموزش عالی در عصر انقلاب صنعتی چهارم باید این قابلیت را ایجاد کند که دانشجویان نهتنها یک مشکل فنی یا علمی را به اجزای تشکیلدهنده آن تحلیل کنند، بلکه به ارتباطات متقابل بین هر مسأله علمی در مقیاس جهانی و روابط متقابل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیک و اقتصادی آن نیز تأکید کنند. در برنامه درسی دوره انقلاب صنعتی چهارم باید دانشجویان را برای تشخیص و مدیریت ساختارهای پیچیده و بههمپیوسته که پاسخهای نمایی دارند، آموزش دهد.
نظر شما :