همزمان با روز تربیت بدنی و ورزش؛

همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی جهادگران جهاددانشگاهی برگزار شد

۲۶ مهر ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۶ کد : ۷۶۶۹۶ فرهنگی تاپ خبر
به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی جهادگران جهاددانشگاهی در پارک جنگلی پردیسان تهران برگزار شد.
همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی جهادگران جهاددانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، صبح امروز پنجشنبه 26 مهرماه، همزمان با روز تربیت بدنی و ورزش، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی جهادگران جهاددانشگاهی ویژه خانواده‌های واحدهای تهران و البرز این نهاد در پارک جنگلی پردیسان تهران برگزار شد.

این همایش  با پیاده روی اعضا در مسیر تعیین شده آغاز شد و در طول مسیر جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) و سازمان علوم پزشکی تهران با برپایی غرفه‌هایی به ارائه خدمات مشاوره روان‌شناسی و حقوقی به حاضران پرداختند. در ادامه نیز با حضور هنرمندان و اجرای نمایش و سرود لحظات شادی را برای کودکان رقم زدند.

دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در حاشیه این رویداد با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی امروز جهاددانشگاهی در روز ورزش اظهار کرد: در تقویم کشور، بر اساس یک سری مفاهیم و محورهایی که برای کشور حائز اهمیت است، یک روز را به آن مناسبت اختصاص می‌دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش و تربیت بدنی، یک روز را به نام "روز ورزش و تربیت بدنی" نام‌گذاری کرده‌اند. اگر دستگاه‌های فرهنگی فعالیت‌های خود را متناسب با این ایام و مناسبات تقویمی انجام دهند، ماندگاری و اثرگذاری فرهنگی آن بیشتر خواهد بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: طبیعتاً انتظار می‌رود سازمان و نهادی که در جامعه زیست اجتماعی دارد، برای اعضای سازمان و خانواده‌های آن‌ها کارهای مناسب و درخوری انجام دهد. شاید سازمان‌های فرهنگی نتوانند در همه فعالیت‌های فرهنگی مشارکت داشته باشند، اما می‌توان با اقدامات فاخر و مناسب برای این مناسبت‌ها، فکر و تدبیری اندیشید.

وی بیان کرد: ورزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در فرهنگ دینی اسلام نیز به آن اشاره شده است و معاونت فرهنگی جهاد نیز بر اساس آیات و روایات نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

دکتر کلانتر مهرجردی عنوان کرد: انتخاب پارک پردیسان به دلیل شرایط مناسب و ایجاد فضایی گفتمانی برای این رویداد ورزشی انجام شد. این دست همایش‌ها باعث نزدیک شدن خانواده‌های جهادگران می‌شود که می‌تواند اثرات جانبی مفیدی داشته باشد و باعث افزایش گفت‌وگو میان خانواده‌های جهادگران خواهد شد.

وی تصریح کرد: آشنایی فرزندان، همسران و خانواده‌ها با محیط فکری و فضای کاری اعضای مشغول در این سازمان، منجر به افزایش هم‌افزایی خواهد شد.

همچنین دکتر تیمور مرجانی، مدیر اداره کل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه جهاددانشگاهی نیز با بیان اینکه همایش پیاده روی اعضای جهاددانشگاهی به همراه خانواده به همت اداره کل تعالی سرمایه انسانی و توسعه و رفاه با همکاری دفتر فرهنگی جهادگران به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش در پارک جنگلی پردیسان برگزار شد اظهار کرد: هدف از برگزاری این گونه برنامه‌ها علاوه بر سلامت کارکنان افزایش روحیه جمعی در میان خانواده‌های جهادگران است.

 وی افزود: خوشبختانه استقبال مناسبی از این برنامه صورت گرفته است و برگزاری منظم آن می‌تواند به افزایش سلامت جسمی و روحی کارکنان کمک کرده و موثر باشد، این برنامه با همکاری اداره کل سرمایه انسانی و معاونت فرهنگی برگزار شد.

در این همایش علاوه بر برگزاری مسابقه و ارائه جایزه به کودکان خانواده‌های جهادگر، از تیم اول مسابقات فوتسال جام شهدای جهاددانشگاهی که اخیرا برگزار شد، تقدیر به عمل آمد و بازدید از موزه تنوع زیستی حسن ختام این همایش پیاده روی بود.


نظر شما :