کتاب مهارت‌های کاربردی سبک زندگی اسلامی منتشر شد

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۷ کد : ۷۶۶۰۰ فرهنگی
انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «مهارت‌های کاربردی سبک زندگی اسلامی: آموزش به شیوه روان‌شناختی؛ ویژه دانشجویان» با نگاهی به حوزه علوم انسانی، به ویژه روانشناسی، علوم تربیتی، جنبه‌های مذهبی، اسلام‏‫، راهنمای آموزشی و شیوه زندگی را منتشر کرد.
کتاب مهارت‌های کاربردی سبک زندگی اسلامی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل؛ این کتاب توسط دکتر «صادق فرهمند امین» عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل، دکتر «توکل موسی زاده» و دکتر «وکیل نظری» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان اردبیل با مقدمه استاد «محسن غرویان» استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه تالیف شده است.

امروزه زندگی سالم، سازگاری، رفتارمثبت و مفید از بزرگترین آرمان ها و اهداف بشری است. نیل به این اهداف، بی شک نیاز به مهارت های خاصی دارد که می بایست همراه با دانش و نگرش تعادلی، در زندگی انسان محقق گردد. نیاز به بسته های آموزشی در باب مهارت های فردی و اجتماعی سبک زندگی اسلامی در جامعه ما ضرورتی اجتناب ناپذیر بنظرمی رسد. جامعیت اسلام اقتضا می کند که آموزه های وحیانی، همه ابعاد فردی و اجتماعی حیات بشری را شامل گردد چرا که جریان عبودیت و بندگی در جای جای زندگی نفوذ دارد.

این کتاب با هدف ارائه الگویی شاید نو و جدید در تدوین بسته آموزشی مهارت های فردی و اجتماعی سبک زندگی اسلامی به زبان روان شناختی متناسب با شاخص های بهزیستی ذهنی، کیفیت زندگی و بهزیستی روان شناختی تدوین شده است. در این کتاب با مراجعه به مبانی آن در قرآن و حدیث و نظر صاحبنظران از کلیدواژه‌های متعدد مهارتی متناسب با نیاز دانشجویان و به زبان روز روان‌شناختی همچون یادگیری و آموزش، شادابی و شکوفایی، کار و تلاش، نظافت و بهداشت، تفریحات سالم و ورزش، پیوند با خویشاوندان، تعامل با مردم، حسن خلق و معاشرت استفاده شده است.

کتاب دارای راهبردهای آموزشی و مهارت آموزی های مهم فردی و اجتماعی متناسب با سبک زندگی اسلامی می باشد که به شیوه رویکرد روان شناختی تدوین گردیده است.

استاد محسن غرویان.نیز در باره این کتاب نوشته است: ویژگی برجسته این کتاب علمی این است که بر اساس منابع قرآنی و حدیث و نظرصاحبنظران به ویژه با مراجعه به کتاب ارزشمند و بی نظیر"مفاتیح الحیات" نوشته فیلسوف و مفسربزرگ معاصرحضرت آیت الله علامه جوادی آملی(دامت برکاته) که جامع ترین اثر اسلامی موجود در سبک زندگی اسلامی است، صورت گرفته است. درحقیقت تلاش شده است آموزه های دینی را در کنارآموزه های علمی و جدید، بصورتی هماهنگ و منسجم وکاربردی ارائه دهند و در قالب یک بسته آموزشی طراحی نمایند و این کاری است که تاکنون انجام نشده است.

کتاب« مهارت‌های کاربردی سبک زندگی اسلامی» 278 صفحه ای و در 11 فصل تالیف شده است و به قیمت 1500000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کلید واژه ها: انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل


نظر شما :