تولید ۷۰۰ محصول «نوآورانه و فناورانه» در پارک علم و فناوری کرمانشاه/ ۳۰۰ محصول راهی بازار شده است

۲۴ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۰ کد : ۷۶۵۷۷ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با بیان این که بیش از ۷۰۰ محصول تولیدی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تحت حمایت این مجموعه در روند تجاری‌سازی قرار گرفته است، گفت: از این تعداد ۳۰۰ محصول روانه بازار شده است.
تولید ۷۰۰ محصول «نوآورانه و فناورانه» در پارک علم و فناوری کرمانشاه/ ۳۰۰ محصول راهی بازار شده است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، دکتر سیامک آزادی با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری استان از 330 واحد فناور و دانش بنیان، گفت: در حال حاضر از مجموع 99 شرکت دانش بنیان استان، 57 شرکت تحت حمایت پارک قرار دارد.

وی افزود: این حمایت‌ها شامل حمایت‌های معنوی طی فرآیند تجاری‌سازی و شکل دهی کسب و کار و نیز حمایت‌های زیرساختی مانند تامین فضای ادارای و کارگاهی است.

دکتر آزادی گفت: همچنین حمایت‌هایی را هم در حوزه‌های مالی داریم که شامل پرداخت تسهیلات از محل منابع پارک و نیز منابع صندوق نوآوری و شکوفایی است. وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر امکان پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات استانی تبصره 18 هم برای شرکت‌ها فراهم شده است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر این حمایت‌ها، کمک‌هایی هم جهت توسعه بازار شرکت‌ها و واحدهای فناور در بخش ادارات دولتی از طریق تفاهم نامه‌هایی که با این ادارات و دستگاه ها منعقد می‌شود صورت می‌گیرد.

300 محصول فناورانه و نوآورانه راهی بازار شده است

آزادی با بیان اینکه 700 محصول تولیدی واحدها و شرکت‌های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک در فرآیند تجاری‌سازی قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد، تاکنون 300 محصول فناورانه و نوآورانه روانه بازار شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از مجموع این محصولات، در زمینه تولید 20 محصول، یا تنها تولید کننده در کشور هستیم یا محصول با بالاترین سطح کیفی در میان شرکت‌های کشور تولید می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه رقم فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور تحت حمایت را در سال گذشته بیش از 400 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همچنین در سال گذشته بیش از 24 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم.

آزادی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از شرکت‌ها و واحدهای فناور، گفت: قطعا قائل به رقابت پذیری هستیم، اما جهت حمایت از واحدهای فناور نوپا نیاز است که دستگاه‌های دولتی استان حمایت بیشتری داشته باشند.

3 ساختار فناورانه جدید تا پایان سال راه اندازی می‌شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود 17 ساختار فناورانه در این مجموعه، گفت: این مراکز شامل مراکز رشد، شتاب دهنده‌ها، مرکز نوآوری و مراکز تخصصی است.

آزادی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سه ساختار فناورانه جدید در سال جاری، گفت: از این تعداد تاکنون مرکز «گیم و انیمیشن» راه‌اندازی شده و تا پایان سال هم دو ساختار دیگر راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز گیم و انیمیشن پارک علم و فناوری کرمانشاه تنها مرکز فعال در این حوزه در غرب کشور است، گفت: این مرکز قرار است به شکل گیری زیست بوم تخصصی گیم و انیمیشن در غرب کشور کمک کند و افتتاح رسمی آن به زودی انجام می گیرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان، گفت: یکی از جنبه‌های مهم این حوزه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است که بیشترین آمار بیکاری مربوط به همین قشر است.

وی افزود: از طرفی ماهیت کسب و کارهای این حوزه «دانشی» است و افرادی که در حوزه وارد شوند مهارت‌های تخصصی را درکنار مهارت‌های راه‌اندازی کسب و کار، کسب می‌نمایند.

 

کلید واژه ها: سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه


نظر شما :