دیدار رییس جهاددانشگاهی با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان/ تاکید بر فعالیت‌های این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۹ کد : ۷۶۵۳۰ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به دستاوردهای این نهاد در حوزه‌های مختلف گفت: جهاددانشگاهی بسته به شرایط زمانی، عهده‌دار انجام کارهای بر زمین‌مانده کشور شده و مخصوصاً در حوزه محرومیت‌زدایی فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.
دیدار رییس جهاددانشگاهی با  نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان/ تاکید بر فعالیت‌های این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه، دوشنبه ۲۳ مهرماه در سفر به استان لرستان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد دیدار و گفت وگو کردند.

وی با یادآوری اینکه اسلام بیشترین احترام را برای مقام زن قائل است ادامه داد: بزرگ‌ترین مرکز علمیه در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) ایجادشده و در جهان بی‌نظیر است . همچنین روزانه هزاران نفر از اقصی نقاط دنیا به زیارت حضرت معصومه(س) در قم  مشرف می‌شوند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی از نهادهای انقلابی است که زمان تشکیل آن مقارن با جنگ تحمیلی بود، خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی توسط جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس انجام شد.

رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه این نهاد در اوایل در تولید ادوات و تجهیزات موردنیاز در دوران جنگ تحمیلی ورود کرد، ادامه داد: جهاددانشگاهی هر زمان بسته به شرایط زمانی کارهای زمین‌مانده زیادی به‌ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی را انجام داده است.

وی با اشاره به خدمات درمانی جهاددانشگاهی گفت: امروز خدمات درمانی جهاددانشگاهی با تخفیف ارائه به مردم می‌شود.

دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه جهاددانشگاهی در دهه ۶۰ در کنار به حوزه درمان ناباروری ورود کرد، گفت: باهمت بالا و اعتقاد به خودباوری و ما می‌توانیم توانست کاری کند که برای درمان ناباروری افرادی از خارج هم در کشور حضور پیدا می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه در حوزه سرطان مراکز جهاددانشگاهی رتبه اول کشور رادارند که نمونه آن پژوهشکده سرطان معتمد است، که به‌صورت ویژه درزمینه، غربالگری، پیشگیری و درمان سرطان‌های شایع بانوان فعالیت می‌کند اضافه کرد: در حوزه مراکز پژوهشی بزرگ‌ترین مراکز گیاهان دارویی متعلق به جهاددانشگاهی است.

وی بابیان اینکه به‌زودی محصولات گیاهان دارویی با برند جهاددانشگاهی در سطح کشور توزیع می‌شود ادامه داد: در حوزه گیاهان دارویی تلاش ما در جهت فرآوری و جلوگیری از خام فروشی است.

دکتر مسلمی نائینی ادامه داد: در حوزه‌های فنی و مهندسی دکل‌های حفاری و موتورهای مترو که وارد کشور می‌شد امروز توسط جهاددانشگاهی ساخته می‌شود.

جهاد دانشگاهی استان در خدمت توسعه لرستان است
 فرهاد فرامرزیان نیز در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی  با نماینده ولی‌ فقیه در استان، با تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: جهاددانشگاهی تاکنون در خدمت استان بوده و از این به بعد نیز در خدمت پیشرفت استان تلاش خواهد کرد.  

وی با بیان اینکه در بحث درمان ناباروری و جوانی جمعیت جهاد دانشگاهی لرستان برای رفع مشکلات زوجین استان وارد شده است، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و تاکنون بیش‌از ۸۰۰۰ پرونده در این‌ مرکز داریم و بالغ‌بر ۳۰۰ زوج موفق به فرزندآوری شده‌اند.

فرامرزیان گفت: جهاد دانشگاهی استان در حوزه پژوهش نیز کارهای خوبی انجام داده است. در حوزه پژوهشی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی را راه‌اندازی کرده و نزدیک به ۱۷۰۰ نوع گیاه دارویی تولید می‌شود و در این مرکز، ۳۰ نوع گیاه دارویی را پرورش می‌دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه گفت: در بحث جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در خدمت استان هستند.

گفتنی است، حضور در اختتامیه سوگواره ملی  «مَحرم و مُحرم» و دیدار با اعضای جهاددانشگاهی لرستان از دیگر برنامه‌های رییس جهاددانشگاهی است.

همچنین صبح امروز  دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه در سفر یک روزه به لرستان از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی این استان بازدید کردند.


نظر شما :