بررسی ظرفیت‌های جدید سامانه‌های ارتباطی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی/ تاکید بر تربیت شخصیت مومن و انقلابی در این نهاد

۱۴ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۶ کد : ۷۶۱۸۴ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
در دومین روز گردهمایی سراسری معاونان آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی، معاون آموزش و کارآفرینی این نهاد مهم‌ترین مأموریت آموزش را تربیت شخصیت مومن و انقلابی دانست؛ همچنین در این روز با برگزاری کارگاه‌های مختلف ظرفیت‌های جدید و برنامه‌های توسعه سامانه‌های رویش، جابیران و انتقادها و پیشنهادها مراکز آموزشی و همچنین برنامه‌های مرکز آزمون و کانون ارزیابی معاونت آموزشی بررسی شد.
بررسی ظرفیت‌های جدید سامانه‌های ارتباطی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی/ تاکید بر تربیت شخصیت مومن و انقلابی در این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان زنجان، پنجاه‌ویکمین گردهمایی سراسری معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی ۱۱ و ۱۲ مهرماه (چهارشنبه و پنج‌شنبه) با حضور رئیس جهاددانشگاهی و مسئولان استانی در زنجان برگزار شد.
ازجمله برنامه‌های این گردهمایی دو روزه، بررسی نحوه مشارکت با بخش خصوصی و رونمایی از سامانه‌های «انتقادها و پیشنهادها» و «جابیران» معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بود و مسئولان و معاونان آموزشی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
همچنین در دومین روز این گردهمایی نیز کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای حاضران برگزار شد.


مهم‌ترین مأموریت آموزش تربیت شخصیت مومن و انقلابی است
محمدمحسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در دومین روز گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی سراسر کشور، اظهار کرد: توجه داشته باشیم پارادایم تاریخی اتفاق افتاده و الگوی مسلط نظری و فکری به اسم تمدن غربی به چالش کشیده شده است.

وی تصریح کرد: بنیان همه کارها باید الگوی جدید تفکر و برنامه‌ریزی باشد، انقلاب چیزی طراحی کرد که حوزه‌های موجود را متحول کند. هرچند جهاددانشگاهی در ایفای مأموریت ابتدایی خود، تااندازه‌ای موفق نبود و نتوانست الگوی غربی موجود در کشور را تغییر دهد ولی این مأموریت هنوز از بین نرفته است. 

غفوریان ادامه داد: جهاددانشگاهی سیر تحولاتی داشته و از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۰ سه بار اساس‌نامه تغییر کرده و در حال حاضر شرایط تغییر کرده و امکان بازنگری مجدد در اساس‌نامه وجود دارد. جهاد دانشگاهی در روزگاری سردمدار آموزش عالی کشور بود که حالا باید مجدد جایگاه خود را بیابد. 
وی افزود: مهم‌ترین مأموریت آموزش، تربیت شخصیت‌های مومن و انقلابی است.

در این روز مواردی ازجمله بررسی ظرفیت‌های جدید و برنامه‌های توسعه سامانه رویش، بررسی سامانه‌های جابیران و انتقادها و پیشنهادها مراکز آموزشی، بررسی طرح هویت دیداری مراکز آموزشی و همچنین مرکز آزمون و کانون ارزیابی معاونت آموزشی مطرح شد.

افزوده شدن کدهای isco به سامانه رویش جهاددانشگاهی

افشین صندوق‌دار در دومین روز گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور در زنجان، اظهار کرد: برای تعدادی از قراردادها نیاز است تا استانداردها با کدهای isco تطبیق داده شود.

وی در مورد کدهایisco  عنوان کرد: کدهای استاندارد بین‌المللی هستند که در سراسر دنیا قابل‌قبول بوده و سازمان فنی‌وحرفه‌ای هم از آن استفاده می‌کند.

مدیر پروژه تولید محتوای الکترونیک معاونت آموزشی جهاددانشگاهی به سرویس جدیدی که در سامانه رویش افزوده‌شده است اشاره کرد و گفت: بر اساس این سیستم به اساتیدی که سابقه همکاری بیشتری داشته باشند آیدی‌کارت رسمی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: اساتیدی که آیدی‌کار رسمی داشته باشند می‌توانند از امتیازهای جهاددانشگاهی استفاده کنند.

صندوق‌دار در ادامه در خصوص امتیازاتی که به اساتید تعلق می‌گیرد، بیان کرد: این امتیازها شامل امتیازهای علمی‌ و پژوهشی و سایر امتیازها شامل مهمانسرا در کل کشور و ... است.

وی از اضافه شدن سرویس دیگری به سامانه رویش خبرداد و گفت: بر این‌ اساس همه مراحل تدوین و آموزش در سامانه ثبت می‌شود و همه مراحل شامل پرکردن فرم و ... در سامانه انجام می‌شود.

سامانه انتقادها و پیشنهادها شبکه آموزشی در صدد رفع اشکالات و چالش‌های گذشته است

مجتبی ابراهیمی در گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی سراسر کشور در زنجان، اظهار کرد: از بخش‌های مختلف سامانه جابیران، ارتباط بین کارجو و کارفرما و تولید محتوای شغل‌محور است که در برخی استان‌ها نیاز است‌‌.
وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در آبان‌ماه کل کشور را با این سامانه پوشش داده خواهد شد.

در ادامه پرویز خورشیدفر، مسئول سامانه جابیران نیز با اشاره به اینکه قصد توسعه سامانه جابیران را داریم، بیان کرد: هدف از راه‌اندازی و توسعه سامانه جابیران تولید درآمد است.

وی در مورد بخش‌های مختلف سامانه جابیران، گفت: در این سامانه دو پنل مدیریتی وجود دارد. یک ‌پنل مدیریتی که کل سامانه را بررسی می‌کند و یک پنل مدیریتی برای واحدها.

خورشیدفر افزود: یکی از امکانات فراهم شده در سامانه جابیران امکان جست‌وجو است که براساس عنوان و گروه شغلی صورت می‌گیرد.

در ادامه فریدون محمدی‌فام، در خصوص سامانه انتقادها و پیشنهادها شبکه آموزشی جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این سامانه تلاش کرده تا بازخورد بهتری از فعالیت‌های آموزشی و شبکه مراکز کوتاه مدت مهارتی جهاددانشگاهی در سراسر کشور ارائه کرده و اشکالات و چالش‌های گذشته را رفع کند.

مدیرکل راهبری و نظارت راهبردی در مورد سامانه انتقادها و پیشنهادها جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه این سامانه در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد، اظهار کرد: همه فعالان حوزه آموزشی جهاددانشگاهی در شبکه گسترده مراکز کوتاه مدت سراسر کشور اعم از فراگیران، اولیاء فراگیران، مدرسان، کارکنان و مخاطبان بخش‌های مختلف شبکه آموزشی و ... می‌توانند دیدگاه‌ها، نظرات، انتقادات و شکایات خود را به‌صورت شفاف بیان و ارائه کرده و کد پیگیری دریافت کنند تا زمینه رفع مسائل و مشکلات فراهم آید.

گفت: درگذشته تنها راه ارتباطی  با فراگیران و مدرسان و ... تلفن و ایمیل بوده و سامانه‌ای برای ارائه انتقادات و پیشنهادات وجود نداشت.
وی ادامه داد: درصورتی‌که استقبال از این سامانه افزایش یابد و تعداد استفاده‌کنندگان بالا باشد، این سامانه را توسعه می‌دهیم.

طرح ساماندهی هویت بصری تعاملی در جهاددانشگاهی هنر رونمایی شد

امین مختاری رییس جهاددانشگاهی واحد هنر در گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی سراسر کشور در زنجان، اظهار کرد: مراکز آموزش جهاددانشگاهی درگاه ارتباط با مخاطب عام است‌.

وی ‌با اشاره به اینکه در بخشی که بیشترین ارتباط با مخاطب را دارد به هویت بصری توجه نشده است، افزود: هویت بصری اعتماد مخاطب را به دنبال می‌آورد.

مختاری با اشاره به اینکه برای طراحی طرح ساماندهی هویت بصری تعاملی از هوش مصنوعی استفاده شده است، بیان کرد: از هنر ایرانی در این طراحی استفاده شده و سعی شده هویت فرهنگی ایرانی به همراه هویت جهاد دانشگاهی وجود داشته باشد.

رئیس واحد هنر جهاددانشگاهی با تاکید به اینکه در هویت بصری ۳ رنگ باید مورد استفاده قرار گیرد، عنوان کرد: این ۳ رنگ شامل سرمه‌ای (نماد جهاددانشگاهی)، زرد (نماد آموزشی) و رنگ سوم رنگ اختصاصی هربخش است‌.

وی با اشاره به اینکه عرصه هنر دچار تمرکزگرایی شده است، گفت: زیرساختی را ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه آموزش‌های ترکیبی معکوس با واحدهای علاقه‌مند همکاری داشته باشیم.


نظر شما :