رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد:

ضرورت ایجاد نوآوری و خلاقیت در فعالیت‌های سازمان

۱۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۴ کد : ۷۶۱۱۳ عمومی
رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نیازمند نگاه و فکر نسل جوان هستیم بر ضرورت ایجاد نوآوری و خلاقیت در فعالیت‌های سازمان تاکید کرد.
ضرورت ایجاد نوآوری و خلاقیت در فعالیت‌های سازمان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی مشهدی در دومین نشست با مشاوران جوان جهاددانشگاهی خراسان رضوی که در محل سالن همایش‌های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی این سازمان برگزار شد، تصریح کرد: نیروی انسانی مهمترین شاخص ثروتمندی یک سازمان است که در آموزه های دینی ما از آن به عنوان سرمایه انسانی و خلیفه الهی یاد می‌شود.

وی به حوزه‌های متنوع فعالیتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اشاره و عنوان کرد: با توجه به همین تنوع و  تکثر فعالیت‌ها نیاز به فعالیت‌های خلاقانه در سازمان داریم.

وی با اشاره به اجرای طرح الگوی تنوانمندسازی مدیران ادامه داد: بر این اساس 5 اولویت از 27 آسیب شناسایی شده شامل؛ اجرای آموزش ضمن خدمت، فعالیت منظم شوراها، نظام تصمیم گیری، مدیریت منابع انسانی و نظام برنامه‌ریزی در دستور کار قرار گرفته است.

امینی مشهدی به سپری شدن چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی اشاره و بیان کرد: بر اساس آیه 15 سوره احقاف، چهل سالگی سن بلوغ است و با نگاه سازمانی این نهاد نیز سن بلوغ خود را سپری کرده است که باید با نگاه به گذشته، حال و آینده سعی داشته باشد به گونه‌ای نسبت به پیشکسوتان و موسسان خود نگاه شکرگزار و در شرایط کنونی عمل صالح و نافع و نگاه تحویل درست به نسل آینده داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بر ضرورت درک تحول در زمان مناسب در  کسب و کار و فعالیت‌های سازمان تاکید کرد و گفت: در صورتی که در فعالیت‌های سازمان خلاقیت ونوآوری ایجاد نشود قطعا به اهدافمان نخواهیم رسید.

وی در ادامه یادآور شد: هدف از برگزاری این جلسه، برانگیختن است و نه تجویز دستورالعمل‌ها. درک تحول باید توسط تمامی اعضای سازمان صورت بگیرد و باید از روش‌های سنتی به سمت اجرای ایده‌ها و سیاست‌های بروز و مطابق با نیازهای سازمان حرکت کنیم.

وی بر ریسک‌پذیری به جای ریسک گریزی در فعالیت‌های سازمان تاکید و اظهار کرد: اصرار بر ادامه روش‌های قبلی با این استدلال که در پیش گرفتن روش‌های جدید  هزینه‌بر است نه تنها باعث اتلاف منابع سازمان می‌شود بلکه دیگر جایی برای انجام کارهای نو باقی نمی‌گذارد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سازمان برای طی کردن مسیر رشد، ناگزیر به نوآوری است، تصریح کرد: حرکت در این مسیر باید بر اساس شناخت دقیق از نیازهای سازمان صورت پذیرد که شورای مشورتی جوانان سازمان نقش دیگری در این زمینه می‌تواند ایفا کند.

 


نظر شما :