برگزاری وبینار تخصصی «پیرگوشی و راهکارهای توانبخشی شنوایی در سالمندان» در روز سوم هفته‌ی ملی سالمندان و روز جهانی ناشنوایان

۱۰ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۵ کد : ۷۶۰۴۰ پژوهش و فناوری
همزمان با سومین روز از هفته ملی سالمندان و مصادف با روز جهانی ناشنوایان، به‌همت معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، وبینار تخصصی «پیرگوشی و راه‌کارهای توانبخشی شنوایی در سالمندان» برگزار شد.
برگزاری وبینار تخصصی «پیرگوشی و راهکارهای توانبخشی شنوایی در سالمندان» در روز سوم هفته‌ی ملی سالمندان و روز جهانی ناشنوایان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی، در سومین روز از هفته‌ی ملی سالمندان و همزمان با روز جهانی ناشنوایان، وبینار تخصصی «پیرگوشی و راهکارهای توانبخشی شنوایی در سالمندان» با حضور جمع کثیری از متخصصان و صاحب‌نظران حوزه شنوایی‌سنجی، سالمندشناسی و فعالان سایر حوزه‌های مرتبط، توسط جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و با سخنرانی دکتر عبدالحکیم جوربنیان برگزار شد.

در این وبینار تخصصی ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون اختلال پیرگوشی، با توجه به شیوع این اختلال شنوایی در دوران سالمندی، مباحث مرتبط با تشخیص و ارزیابی پیرگوشی، آزمون‌های روتین شنوایی، راهکارهای پیشگیری، مدیریت و درمان پیرگوشی در سالمندان، به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

گفتنی است پیرگوشی یا کم‌شنوایی مرتبط با افزایش سن، یکی از مشکلات شایع در سالمندان و یک کاهش شنوایی حسی ـ عصبی برگشت‌ناپذیر است. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که از هر سه نفر بالای شصت و پنج سال، یک نفر مبتلا به پیرگوشی زودرس است. با توجه به تغییر تدریجی در شنوایی، عمده افراد مبتلا از تغییرات شنوایی خود آگاه نیستند و لذا اطلاع از علائم شایع این تغییر، می‌تواند برای آغاز درمان و پیشگیری از ابتلای افراد به شکل‌های پیشرفته‌تر این اختلال سودبخش باشد.


نظر شما :