کتاب «تحلیل محتوای کتاب های درسی» به چاپ رسید

۱۰ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۲ کد : ۷۶۰۳۲ فرهنگی
کتاب تحلیل محتوای کتاب های درسی با تاکید بر الگوی ویلیام رومی و مریل در انتشارات جهاددانشگاهی کردستان به چاپ رسید.
کتاب «تحلیل محتوای کتاب های درسی» به چاپ رسید

 به گزارش روابط عمومی  جهاد دانشگاهی کردستان، کتاب تحلیل محتوای کتاب های درسی با تاکید بر الگوی ویلیام رومی و مریل تالیف دکتر زهره کرمی در انتشارات جهاددانشگاهی کردستان به چاپ رسید.

تحلیل محتوای کتاب ‏های درسی، روشی نظام‌مند برای مطالعه و بررسی محتوای کتاب‏های درسی به صورت علمی و هدفمند است. با توجه به نقش و اهمیت تحلیل محتوا در شناختن و برطرف نمودن نقاط ضعف کتاب ‏های درسی و ضرورت آشنایی معلمان و دانشجو معلمان با این روش، نویسنده در این کتاب، ضمن معرفی روش تحلیل محتوا، دو الگوی مؤثر ویلیام رومی و مریل را برای تحلیل محتوای کتاب ‏های درسی به صورت عملی و کاربردی تشریح کرد. در این الگوها محتوایی مورد توجه است که درگیری ذهنی در دانش‏آموزان ایجاد کند و آن ها را به سوی یادگیری عمیق و کاربردی سوق دهد. از طریق الگوی ویلیام رومی می‏ توان میزان درگیری فعال یادگیرنده با محتوا را در جریان یادگیری تعیین کرد. در الگوی مریل نیز محتوای آموزش در چهار دسته حقایق، مفاهیم، روش کار و قوانین؛ با سه نوع عملکرد یادآوری، کاربرد و کشف و ابداع قرار می‏گیرند. در الگوی مریل، مساله ‏محوری اهمیت زیادی دارد؛ اگر کتاب‏ های درسی با رویکرد مساله محور، تنظیم شوند، راهنمای مناسبی برای معلمان جهت تدریس با رویکرد مساله محور خواهند بود.

کتاب «تحلیل محتوای کتاب های درسی» در 133 صفحه در قطع رقعی  و با قیمت 150.000 هزار تومان در شهریور ماه 1403 توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان کردستان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان کردستان با شماره تماس 33287517-087 تماس حاصل کنند.


نظر شما :