رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

باید خدمات جهاددانشگاهی بر اساس نیازهای جامعه متمرکز شود

۰۷ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۲ کد : ۷۵۸۲۰ عمومی
رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: برای ایفای نقش فعال در حوزه‌های دانش بنیان، جهاددانشگاهی باید در کنار روش‌های سنتی، با تکیه بر نوآوری، به رفع نیازهای جامعه تمرکز کند.
باید خدمات جهاددانشگاهی بر اساس نیازهای جامعه متمرکز شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی‌مشهدی در نشست هم اندیشی با مدیران این سازمان که در سالن همایش‌های زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی برگزار شد، اظهار کرد : امروز برای رسیدن به اهداف عالی جهاددانشگاهی نیازمند گفت‌وگوهای چالشی با یکدیگر به ویژه با مدیران حوزه‌های مختلف هستیم.

وی با تاکید بر این که جهاددانشگاهی نهاد واسط توسعه و اثرگذار در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان است، تصریح کرد: ما دراین سازمان از زیرساخت‌های مطلوبی جهت توسعه فعالیت‌های نوآورانه در زمینه‌های پزشکی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی برخوردار هستیم و با تکیه بر این زیرساخت‌ها باید از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌گری تغییر رویکرد دهیم.

امینی‌مشهدی با اشاره به سپری شدن چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، گفت: در آیه شریفه 15 سوره احقاف، خداوند متعال ضمن اشاره به احسان و شکرگزاری به والدین، انجام عمل صالح و پرورش نسل آینده،  چهل سالگی را سن بلوغ عنوان می‌کند، که سازمان ما نیز چهل‌وچهارمین سالگرد خود را پشت سر گذاشته و بنابراین به بلوغ خود رسیده است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت اتخاذ تصمیم‌گیری‌های علمی و مبتنی بر داده و پرهیز از تصمیم‌گیری‌های شهودی در سازمان، ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه، برانگیختن است و نه تجویز دستورالعمل‌ها. درک تحول باید توسط مدیران سازمان صورت بگیرد و باید از روش‌های سنتی به سمت اجرای ایده‌ها و سیاست‌های بروز و مطابق با نیازهای سازمان حرکت کنیم.

امینی‌مشهدی گفت: خودباوری افراطی، اصرار بر حفظ شرایط فعلی، وجود خطر انکار و تلاش بی ثمر برای رهایی، از عوامل زوال سازمانها می باشد.

وی بار دیگر با تاکید بر خلق نوآوری در فعالیت‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: اصرار بر ادامه روش‌های قبلی با این استدلال که در پیش گرفتن روش‌های جدید  هزینه‌بر است نه تنها باعث اتلاف منابع سازمان می‌شود بلکه دیگر جایی برای انجام کارهای نو باقی نمی‌گذارد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سازمان برای طی کردن مسیر رشد، ناگزیر به نوآوری است، تصریح کرد: حرکت در این مسیر باید بر اساس شناخت دقیق از نیازهای جامعه و صنایع گوناگون باشد، در این راستا ضرورت دارد تا پژوهشگران ما مطابق با نیازهای جامعه، بازار و حاکمیت فعالیت‌های خود را ارتقا بخشند.

امینی‌مشهدی در بخش دیگری از سخنانش به فرصت‌های جهاددانشگاهی در برنامه هفتم توسعه و نقشه‌ی جامع علمی کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه مبنای عمل در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و به ویژه تدوین لوایح بودجه سنواتی است و جهاددانشگاهی می‌تواند با ایفای  ماموریت در ساحت‌های مختلف برنامه هفتم توسعه مطابق با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد در حل چالش‌های کشور موثر باشد.

وی با تاکید بر افزایش تعاملات و همکاری‌های جهاددانشگاهی با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اظهار کرد: این معاونت 6 اولویت فناورانه را تبیین نموده است که سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌تواند حداقل در دو عنوان آن بطور موثر ورود پیدا کند که مشخص شدن این مهم یکی از انتظارات سازمان از مدیران می‌باشد.


نظر شما :