برگزاری سمینار دو روزه مدیریت هپاتیت مزمن B توسط جهاددانشگاهی خراسان رضوی

۰۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۸ کد : ۷۵۷۲۰ پژوهش و فناوری
عضو هیات علمی مرکز عفونت‌های منتقله از خون جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که هپاتیت B یک مشکل عمده بهداشت عمومی است، گفت: در این راستا جهاددانشگاهی خراسان رضوی «سمینار دو روزه مدیریت هپاتیت مزمن B براساس جدیدترین راهنمای سازمان بهداشت جهانی: پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان» را در آبان ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌کند.
برگزاری سمینار دو روزه مدیریت هپاتیت مزمن B توسط جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر محمدرضا هدایتی مقدم در خصوص این سمینار تصریح کرد: این سمینار دو روزه در قالب ششمین کنفرانس هپاتیت مشهد (MHC6) در روزهای سوم و چهارم آبان ماه سال جاری با همکاری جامعه متخصصین داخلی شاخه خراسان رضوی، انجمن علمی مطالعات بیماری‌های کبدی ایران و شبکه بیماری‌های ویروسی ایران برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه این سمینار دارای امتیاز بازآموزی برای گروه‌های پزشکی است، ادامه داد: ارتقای دانش فراگیران درخصوص برنامه جهانی حذف هپاتیت‌های ویروسی و برنامه‌ها و تجربیات کنترل هپاتیت B در ایران، ارتقای دانش و مهارت فراگیران درخصوص تشخیص هپاتیت B و ارزیابی بیماری کبدی ناشی از آن، درمان هپاتیت مزمن B و داروهای ضد ویروسی موجود در ایران و مدیریت هپاتیت B  در گروه‌های خاص از اهداف برگزاری این نشست علمی دو روزه در مشهد است.

به گفته عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، بیماری هپاتیت B در سال 2019 میلادی منجر به 820 هزار مورد مرگ و میر در سراسر جهان شد که عمدتاً به دلیل سیروز و سرطان کبد بود. همچنین در این سال، حدود 296 میلیون نفر با این بیماری زندگی کردند.

 هدایتی مقدم عنوان کرد: برای افرادی که به هپاتیت مزمن B مبتلا هستند، درمان با داروهای ضد ویروسی موجود در بازار دارویی ایران بسیار مؤثر است و می‌تواند پیشرفت سیروز را به تأخیر بیندازد، بروز سرطان کبد را کاهش دهد و بقای درازمدت بیماران را بهبود بخشد.

وی اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی معتقد است افزایش نرخ شناسایی و درمان بیماران برای رسیدن به هدف جهانی حذف هپاتیت‌های ویروسی نیاز به ساده‌‌سازی معیارهای درمان و مسیرهای مراقبت دارد تا موانع دسترسی به آزمایش و درمان هپاتیت B را برطرف کند. به همین دلیل جدیدترین راهنمای پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان هپاتیت B مزمن توسط این سازمان و به منظور ارائه توصیه‌های به‌روز و مبتنی بر شواهد در مورد موضوعات کلیدی و اولویت‌دار شامل گسترش و ساده‌‌‌سازی معیارهای درمانی برای مبتلایان، گسترش پیشگیری با داروهای ضدویروسی در زنان باردار به منظور جلوگیری از انتقال ویروس به نوزاد و ارتقای روش‌های تشخیصی از طریق استفاده از فناوری‌های جدید در سال 2024 میلادی منتشر گردید.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف این سمیناره دو روزه شامل پزشکان عمومی و متخصصین و نیز پیراپزشکان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز عفونت های منتقله از خون جهاددانشگاهی به نشانی https://bbirc.ir نسبت به ثبت نام اقدام و یا با شماره تلفن دبیرخانه سمینار به شماره 31997446-051 تماس حاصل کنند.


نظر شما :