دیدار رییس جهاددانشگاهی استان قم با مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه قم

۰۲ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۴ کد : ۷۵۶۸۵ عمومی
حجت الاسلام والمسلمین ستوده مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه قم با حضور در ساختمان ستادی جهاددانشگاهی قم با دکتر حامد حیاتی رییس جهاددنشگاهی استان قم دیدار و گفتگو کرد.
دیدار رییس جهاددانشگاهی استان قم با مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه قم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین ستوده مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه قم  و جمعی از معاونان و مدیران این مرکز امروز دوشنبه 2 مهر ماه با حضور در ساختمان ستادی جهاددانشگاهی استان قم با دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددنشگاهی  واحد استان قم و معاونان این واحد دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان قم توضیحاتی را در خصوص فعالیت های در حال اجرا، خدمات قابل ارائه، حوزه های علمکردی و ظرفیت های  این نهاد انقلابی در استان قم ارائه نمود، وی ابراز امیدواری کرد همچون گذشته با  بهره مندی‌ از استعدادها، ظرفیت‌ها و تجارب طرفین‌، همکاری هابیش از پیش گسترش یابد و انشالله از این همکاری ها دو مجموعه  و جامعه طلاب و روحانیون در سطح استان منتفع گردند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ستوده مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه قم اظهار کرد: موضوعات و حوزه های جدیدی در جهاددانشگاهی در حال پیگیری و انجام است که در دوره تفاهم نامه قبلی نبود، از جمله هوش مصنوعی، که امیدوارم این موضوعات و فعالیتها در تمامی حوزه ها از جمله سلامت  و توانمند سازی در دوره جدید عقد تفاهم نامه مد نظر قرار گیرد.
در ادامه  این جلسه موضوعاتی در خصوص توانمندسازی طلاب و خانواده های آنان در حوزه اشتغال از طریق شرکت در دوره ها، اجرای برنامه ها و کار گاه های ازدواج در قالب اردوهای فرهنگی، مشاوره های درمانی ، تشخیص بیماری ها در حوزه ناباروری و درمان آن، ارائه تخفیفات و تسهیلات به مراجعان به مراکز درمانی به بحث و گفتگو گذاشته شده.
در ادامه یاسر شریفی سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قم گفت:  معاونت آموزش جهاددانشگاهی استان قم با فعال بودن 3 مرکز در سطح استان در حال حاضر آموزشهای تخصصی را  در کارگروه های فنی مهندسی، پزشکی، زبان های خارجی و علوم انسانی به فراگیران ارائه می دهد.
وی در ادامه گفت: با تلاش های که در تدوین و ارائه دوره ها صورت گرفته سعی شده که آموزش ها به صورت مهارتی و شغل محور باشد، یعنی فراگیر پس از گذراندن این دوره ها از آمادگی کامل برای ورود به بازار کار برخوردار گردد.
سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی افزود: در حوزه آموزش های مهارتی سعی بر این است پایه کار ها بر اساس آموزش های رایانه ای باشد و مباحث روز همچون فناوری های نوین و هوش مصنوعی در این آموزش ها در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی ادامه داد: با رایزنی ها که توسط دفتر مرکزی جهاددانشگاهی صورت گرفته شد، جهاددانشگاهی جزء ۱۴ نهاد حمایتی منابع جزء سه بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ قرار گرفت و مقرر شد که فراگیرانی که از آموزش ها تخصصی و شغلی جهاددانشگاهی بهره مند می شوند از تسهیلات خوداشتغالی برخوردار شوند و این امر فرصت خوبی را  جهت گسترش همکاری ها بین دو مجموعه فراهم می سازد.
در ادامه این جلسه علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم افزود: در گذشته پیشنهادات و الگوهای  مختلفی در حوزه اشتغال به مرکز خدمات حوزه های علمیه داده شده، و در حال حاضر نیز پیشنهاد ما این است با توجه به همان سابقه ای در مذاکرات کشوری صورت گرفته الگویی به صورت استانی در حوزه اشتغال پیاده سازی شود و با توجه به مزایا و امکانات بیمه ای در  نظر گرفته شده و همچنین بحث ارائه تسهیلات به این مشاغل شرایط خوبی در حال حاضر در حوزه اشتغال فراهم آورده شده است.
وی گفت: یکی از ضعف هایی که در تفاهم نامه قبلی مشهود بود بحث تبلیغات و اطلاع رسانی بود، لذا پیشنهاد می گردد از طریق فضای مجازی، کانال ها و گروههای مرتبط  وحتی ارسال پیامک، در صورت امکان، به جامعه هدف اطلاع رسانی بیشتری صورت پذیرد و نقاط ضعف در این حوزه نیز انشالله مرتفع گردد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی جامع خانواده جهاددانشگاهی گفت: این مرکز با شعار تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده همچون مرکز خدمات حوزه های علمیه قم آغاز به فعالیت نمود، ارائه مشاوره در حوزه های تحصیلی، شغلی و ازدواج، فعالیت دپارتمان کودک و نوجوان، ارائه مهارت های پیش از دبستان به کودکان در قالبی جدید  و متفاوت از خدمات قابل ارائه در این مرکز است و انجام تست ها و ارزیابی های مختلف قبل از ورود به هر دوره و مهات از ملزوماتی است که در این مرکز به آن پرداخته می شود.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا جهت پوشش اخبار مرکز خدمات حوزه علمیه، اعلام آمادگی کرد که در صورت در خواست نسبت به برگزاری دوره های خبرنگاری برای طلاب اقدام کنند.

کلید واژه ها: مرکز خدمات حوزه های علمیه


نظر شما :