تقدیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عضو هیات علمی دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی

۰۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۸ کد : ۷۵۶۲۰ آموزش و کارآفرینی
در مراسم تقدیر از برگزیدگان فراخوان تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی، از عضو هیأت علمی دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی، به دلیل ارایه طرحی نوآورانه در زمینه سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر هوش مصنوعی تجلیل شد.
تقدیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از عضو هیات علمی دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی، طرح تدوین سرفصل‌های آموزشی سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط دکتر حامد فلاح تفتی از اعضای هیأت علمی این دانشگاه ارائه شده بود، توسط دکتر افشین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورد تجلیل قرار گرفت.

مراسم تقدیر و اهدای جوایز برگزیدگان فراخوان تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی، با حضور معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و ستاد هوش مصنوعی برگزار شد. در این مراسم، از ۵۰ طرح برگزیده از میان ۱۷۹ طرح ارسالی از دانشگاه‌های سراسر کشور، با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. این طرح‌ها شامل موضوعات مختلفی از جمله فنی مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی بود.

هوش مصنوعی یکی از مهمترین فناوری‌های تحول‌آفرین در عصر حاضر است که با رشد سریع خود در حال تغییر چشمگیر بسیاری از حوزه‌هاست. هدف از این فراخوان، تشویق پژوهشگران به توسعه مدل‌های جدید، توجه به مباحث پایه‌ای هوش مصنوعی، و به‌کارگیری این ابزارها برای حل مسائل کاربردی کشور است.

در این مراسم، دکتر حامد فلاح تفتی به دلیل نوآوری و کاربردی بودن طرح خود مورد تحسین ویژه قرار گرفت. این طرح از نظر داوران به دلیل هم‌سویی با آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی و بهره‌گیری از تجربیات مرتبط با صنعت و آموزش، به عنوان یکی از ۵۰ طرح برتر شناسایی شد.

از اهداف اصلی این فراخوان می‌توان به غنی‌سازی برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها با جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی، ارتقای دانش و مهارت اساتید و دانشجویان، و ایجاد بستری مناسب برای اشتراک‌گذاری تجارب متخصصان و اساتید برجسته اشاره کرد. این برنامه همچنین به دنبال ایجاد دادگان بومی برای تقویت الگوریتم‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های مرتبط در کشور است.

گفتنی است، این برنامه از اردیبهشت سال جاری آغاز شد و طی آن، مکاتبات گسترده‌ای با دانشکده‌های مختلف کشور انجام و بیش از ۱۷۰ عنوان سرفصل از اساتید و اعضای هیأت علمی دریافت شد.


نظر شما :