رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه:

ایجاد و توسعه زنجیره‌های فناوری از اولویت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری استان است

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۷:۴۳ کد : ۷۵۵۵۱ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان کرمانشاه با حضور معاون اقتصادی استانداری و رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه و جمعی از مسوولان ساختارهای فناوری در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.
ایجاد و توسعه زنجیره‌های فناوری از اولویت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری استان است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، در این نشست دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون با ۹۹ شرکت دانش بنیان رتبه نخست را در تعداد شرکت‌های دانش بنیان در غرب کشور دارا هستیم، گفت: به منظور توسعه و افزایش شرکت‌های دانش بنیان استان ایجاد زنجیره‌های فناوری از اولویت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری استان است.
وی ادامه داد: ۱۱ زنجیره فناوری پیشنهادی تهیه شده است که برنامه‌های سه زنجیره آماده اجرا می‌باشد.
وی تاکید کرد: زنجیره کود و سموم شیمیایی، زنجیره طراحی و تولید ماشین آلات کشاورزی و زنجیره گیم و انیمیشن از اولویت‌هایی است که با توجه به پتانسیل بسیار خوب شرکت‌های فناور در استان آماده اجرا می‌باشد.
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان و فناور پرداخت و تصریح کرد: برای رفع چالش‌های پیش روی شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان پیشنهاداتی آماده شده است.
 دکتر آزادی تصریح کرد: هم اکنون ۵۲۸ واحد فناور تحت حمایت ساختارهای فناوری در استان قرار دارند که پیش بینی می‌شود تا پایان سال با ۱۸ درصد افزایش به ۶۲۳ واحد ارتقا یابند.
وی افزود: هم اکنون ۹۹ شرکت دانش بنیان در استان موفق به دریافت گرید دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ده‌اند که انتظار می‌رود با تا پایان سال ۲۰درصد به این شرکت‌ها اضافه شود.
 رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه،گفت: در بخش هسته‌های فناور هم اکنون ۲۳۲ نمونه اولیه در حال تجاری سازی است که انتظار می‌رود تا پایان سال به ۳۲۰ نمونه افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر محصولات تجاری سازی شده استان توسط شرکت‌های فناور و دانش بنیان۵۲۳ محصول است که بر اساس فعالیت‌های در حال انجام پیش‌بینی می‌شود به ۶۳۰ محصول ارتقا یابد.
در ادامه این جلسه وضعیت صدور مجوزها برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور و تامین مالی آنها و رفع موانع تسهیلات و تسهیل فرایند خرید بخش دولتی از کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت در پایان مقرر شد در جلسات تخصصی با همکاری همه دستگاه‌ها به بررسی رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان پرداخته شود.


نظر شما :