در سمپوزیوم یک روزه تازه های میکروارگانیسم ها بررسی شد؛

نقش حیاتی میکروارگانیسم ها در تمام جنبه زندگی

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۷ کد : ۷۵۵۴۹ پژوهش و فناوری
در سمپوزیوم یک روزه تازه‌های میکروارگانیسم‌ها نقش حیاتی میکروارگانیسم ها در تمام جنبه زندگی بررسی شد.
نقش حیاتی میکروارگانیسم ها در تمام جنبه زندگی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی در راستای وظایف محوله ملی در خصوص فراهم سازی آموزش های علمی و توسعه همکاری های پژوهش همزمان با روز جهانی میکروارگانیسم ها، رویداد علمی سمپوزیوم یک روزه  تازه های  میکروارگانیسم ها توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان دو مجموعه دارای زیست بانک های معتبر و متنوع میکروارگانیسم ها، به صورت برخط و رایگان و با حضور بیش از ۳۰۰ دانشجو و محقق برگزار شد.

در این رویداد که با حضور متخصصان و صاحب نظران موضوعات تخصصی میکروارگانیسم ها در حوزه های مختلف کاری شامل پژوهش ­های پزشکی و بالینی، صنایع غذایی، کشاورزی، محیطی، صنعتی و استانداردسازی، برگزار شد؛ فناوری ها و مرورآخرین دستاوردهای علمی  و پژوهشی در ایران و جهان در حوزه میکروارگانیسمها  مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این رویداد به اهمیت زیست بانکهای میکربی فعال در کشور به عنوان تامین کنندگان زیر ساخت حوزه های مختلف علوم و فناوری های نوین زیستی، امنیت غذایی، امنیت سلامت و تولید و اقتصاد دانش بنیان نیز پرداخته شد. اهمیت تقویت زیر ساخت زیست بانک کشور و ایجاد تعاملات ملی و بین المللی و هم افزایی در راستای خدمات دهی از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

شایان ذکر است طرحنامه  تهیه شده از سوی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران جهت برگزاری این رویداد در کمیته بین المللی برگزاری این رویداد جهانی مستقر در کشور پرتغال بررسی و مصوب  شده بود. و اطلاع رسانی بین المللی در پورتال این کمیته به نشانی  https://www.internationalmicroorganismday.org/  انجام شده است.

دانشجویان، پژوهشگران، سیاست گذاران و متخصصان صنایع در علوم میکروبی و زیست فناوری میکروبی در این رویداد حضور فعال داشتند. دسترسی به فایل سخنرانی ها به زودی در همین سایت فعال خواهد شد.

 

کلید واژه ها: رویداد میکروارگانیسمها مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران


نظر شما :