مشاور رییس جهاددانشگاهی سرپرست دانشگاه تربیت مدرس شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۹:۳۰ کد : ۷۵۵۱۵ عمومی تاپ خبر
طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر « یوسف حجت»، مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری به عنوان «سرپرست دانشگاه تربیت مدرس» منصوب شد.
مشاور رییس جهاددانشگاهی سرپرست دانشگاه تربیت مدرس شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ طی حکمی دکتر یوسف حجت را به عنوان سرپرست دانشگاه تربیت مدرس منصوب کرد. 

بر اساس این گزارش، دکتر یوسف حجت دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک و دارای مدرک فوق دکترای پژوهشی از مرکز تحقیقات میتسوتویو ژاپن در سال 1367 و دکترای مهندسی مکانیک دانشگاه توکیو در سال 1366 است.

وی از سال 1368 عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه تربیت مدرس با مرتبه استادی است و در سوابق اجرایی او معاونت وزیر صنایع سنگین در سال‌های 69 تا 73، معاون وزارت صنایع در سال‌های 73 تا 75 و نیز معاون آموزش و برنامه‌ریزی سازمان محیط ‌زیست در سال‌های 76 تا 78 و معاونت محیط ‌زیست انسانی همین سازمان در سال‌های 78 تا 84 و حضور در هیات مدیره چندین شرکت خودرویی به چشم می‌خورد.

وی همچنین پژوهشگر برتر دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۸۵ بوده است و علاوه بر انتشار ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی، چندین ثبت اختراع در ایران، ژاپن و استرالیا را در کارنامه خود دارد.

از دیگر سوابق اجرایی دکتر حجت می‌توان به سرپرستی دانشگاه صنعتی اراک، مدیرعامل شرکت قطارهای مسافربری رجا، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و رایزن علمی ایران در کره، چین و ژاپن اشاره کرد.

گفتنی است؛ نامبرده تیر ماه سال گذشته توسط دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی به عنوان مشاور در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری این نهاد منصوب شده بود. 

جهاددانشگاهی این انتصاب را تبریک می‌گوید و برای دکتر حجت در سمت جدید آرزوی موفقیت و بهروزی دارد.


نظر شما :