پذیرش و ارائه مقاله انگلیسی پژوهشگر جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در سمینار بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمر

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۷ کد : ۷۵۵۱۱ پژوهش و فناوری
مقاله انگلیسی پژوهشگر مرکز شیمی و مهندسی شیمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در شانزدهمین سمینار بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمر پذیرش و ارائه شد.
پذیرش و ارائه مقاله انگلیسی پژوهشگر جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در سمینار بین المللی علوم و تکنولوژی پلیمر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مقاله­ تحت عنوان "Synthesis and Characterization of Highly Featured Carboxymethyl Cellulose Depending on Reactants Concentration" در شانزدهمین سمینار بین­ المللی علوم و تکنولوژی پلیمر در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار گردید، پذیرفته و ارائه شد. این مقاله توسط مرضیه علیدادی پژوهشگر مرکز شیمی و مهندسی شیمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان نگارش شده است.

علیدادی درباره این مقاله اظهار کرد: کربوکسی متیل سلولز (CMC) یکی از مهم­ترین مشتقات سلولزی با دو گرید صنعتی و غذایی است که به دلیل داشتن خواصی همچون کنترل گرانروی کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله رنگ و رزین، فرش و موکت، بتن، پوشاک، کاشی و سرامیک، مواد شوینده، حفاری، مواد آرایشی و بهداشتی دارد.

وی ادامه داد: همچنین این ماده در صنایع غذایی، دارویی و پزشکی مورد مصرف قرار می­گیرد. نکته مورد توجه در مورد فرایند تولید این ماده چالش محققان برای بررسی فرایند تولید ارزان قیمت است.

پژوهشگر مرکز شیمی و مهندسی شیمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان عنوان کرد: از متغیرهای کلیدی و اثرگذار بر کیفیت و قیمت محصول نهایی، مقدار مواد قلیایی و اسیدی مصرفی به عنوان عوامل واکنش­دهنده در فرایند تولید می­باشند. در مقاله مذکور مقدار مصرف بهینه مواد واکنش­دهنده در مراحل تولید به منظور دستیابی به CMC با کیفیت بالاتر و در عین حال ارزان قیمت، مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته است.

 

 

 


نظر شما :