دیدار رئیس جهاددانشگاهی قم با مدیر کل امور زندان های استان

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۰ کد : ۷۵۳۴۶ عمومی
دکتر حامد حیاتی، رییس جهاددانشگاهی استان قم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این نهاد انقلابی با حجت الاسلام حسین بنیادی مدیر کل امور زندان های استان قم دیدار و گفتگو کرد.
دیدار رئیس جهاددانشگاهی قم با مدیر کل امور زندان های استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، دکتر حامد حیاتی رییس جهاددانشگاهی استان قم امروز سه شنبه 20 شهریور با حضور در اداره امور زندان های استان قم، با حجت الاسلام حسین بنیادی، مدیر کل امور زندان های استان قم دیدار و گفتگو کرد.
دکتر حیاتی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام بنیادی ابراز امیدواری کرد با حضور ایشان، روابط جهاددانشگاهی با ادره امور زندان ها در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بیش از پیش گسترش یابد.
در ادامه این جلسه علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی فعالیت های گسترده های دارد و می تواند  از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و فروش حمایت های لازم را به متقاضیان انجام دهد.
وی افزود: در حوزه آموزش و مهارت آموزی برای زندانیان نیز می توان در سه حوزه مهارت های حرفه ای، فن آموزی و مهارت های عمومی همکاری نمود، همچنین این آموزش ها برای خانواده های زندانیان نیز میتواند اتفاق بیافتد.
حسینی عنوان کرد: با آموزش هایی که در حوزه اشتغال  به زندانیان داده شود و در نهایت محصولاتی که تولید می شود می توان در حوزه ایجاد برند نیز برای این محصولات اقدامات مفیدی انجام داد.
وی با اشاره به تبصره اهداء وام 150 میلیون تومانی فراگیران دارای گواهینامه های جهاددانشگاهی گفت: اهدای این وام که به صورت پایلوت در سطح کشور در حال انجام است، می تواند مشوق  و کمک خوبی جهت دریافت آموزش ها توسط زندانیان و خانواده های آنها باشد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم ادامه داد: مرکز جامع تخصصی خانواده جهاددانشگاهی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در حوزه های تحصیلی، آموزشی، شغلی، زوج درمانی و همسر گزینی در حال فعالیت است و این نیز می تواند زمینه ساز همکاری های خوبی شود.
وی همچنین آمادگی جهاددانشگاهی استان قم را  در خصوص انجام طرح های پژوهشی سازمان امور زندان ها با استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه های سطح  استان اعلام نمود.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام مدیر کل امور زندان های قم اظهار کرد: اداره تعاون در سازمان زندان ها موضوع اشتغال زندانیان را  عهده داره  است  و کارهای بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است، در حوزه‌های آموزشی در زندان ها کارهای بسیار خوبی شده  است  و متولی  آموزش های  زندانیان در حوزه های مهارتی  سازمان  فنی حرفه ای است که طی  تفاهمنامه ای به صورت رایگان در حال انجام است.
وی در خصوص نظام مسائل در امور زندان ها و زندانیان گفت: در سازمان امور زندان ها پروژه ها و پژوهش هایی تعریف شده که  از دستگاه ها و دانشگاه های مختلف دعوت شده که در انجام این پژوهش ها با این سازمان همکاری نمایند.

 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان قم


نظر شما :