در دیدار رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان و سرکنسول عراق در کرمانشاه تاکید شد؛

آماده سازی زمینه های فعالیت جهاددانشگاهی کرمانشاه در کشور عراق

۱۲ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۲ کد : ۷۵۱۷۵ عمومی
رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در دیدار با سرکنسولگری عراق خواستار تسریع، تقویت و گسترش همکاری های مشترک این سازمان در کشور عراق شد.
آماده سازی زمینه های فعالیت جهاددانشگاهی کرمانشاه در کشور عراق

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان، دکتر مسلم حدیدی در این دیدار ضمن برشمردن ظرفیت ها وپتانسیل های قابل ارایه جهاد دانشگاهی خواستار گسترش همکاری های دوجانبه و متقابل با کشور عراق شد و گفت:آماده گسترش همکاری در کلیه زمینه های فناوری، آموزشی و درمانی با کشور همسایه خود عراق هستیم.

وی با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی و مذهبی دو کشور تصریح کرد:خوشبختانه دو ملت ایران و عراق از دیرباز با توجه به اشتراکات فرهنگی و مذهبی خود دوست و در کنار هم بوده اند که امروز خوشبختانه سطح روابط دو کشور عالی است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از دیدار و بازدید شما از ظرفیت های جهاددانشگاهی استان و مذاکرات دوجانبه، مکاتباتی با دفتر مرکزی جهاددانشگاهی صورت گرفته و ما بعنوان نماینده جهاد دانشگاهی در غرب کشور امکان و مجوز پیگیری مراودات و ارائه خدمات و محصولات جهاددانشگاهی را به عراق دریافت کردیم. 

حدیدی با اشاره به مرز مشترک و طولانی استان کرمانشاه با کشور عراق افزود: در حال آماده سازی فعالیت جهاددانشگاهی در کشور عراق هستیم. 

وی اظهار امیدواری کرد بزودی بصورت رسمی گام‌های موثری در توسعه تعاملات دو جانبه برداریم. 

در ادامه این دیدار جعفر ستار الخزاعلی، با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در سازمان جهاددانشگاهی گفت: در تلاشیم تا فعالیت های بسیار خوبی که در زمینه های علمی، فنی مهندسی، آموزشی و فناوری در سازمان جهاددانشگاهی صورت گرفته در عراق نیز رقم بزنیم. 

سر کنسول گر عراق ادامه داد :بسیار نیازمند استفاده از تجربیات شما در ایجاد ساختارهای فناورانه جهاددانشگاهی هستیم. 

الخزاعلی با بیان اینکه متقابلا خواستار توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه با شما هستیم، گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه از جمله استان های مستعد و پرظرفیت است که این مهم می تواند در زمینه ساز توسعه همکاری ها باشد. 

سرکنسول گر عراق همچنین ابراز امیدواری کرد با امضا تفاهم نامه رسمی و شروع فعالیت های جهاددانشگاهی در عراق شاهد تحولات خوبی در بخش های پیشرو باشیم. 

وی با اشاره به اینکه همه برای خدمت به کشور خود تلاش می کنیم، تصریح کرد:امیدواریم بزودی با آغاز فعالیت های دوجانبه و برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌ها جهاددانشگاهی بتوانیم بخش های توسعه یافته این نهاد علمی فاخر را به مخاطبین در عراق نشان دهیم. 

گفتنی است چندی پیش سرکنسول عراق به همراه تیمی از برج بزرگ فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه و ساختارهای فناورانه این سازمان بازدید کرد.


نظر شما :