رییس پژوهشگاه رویان:

جایگاه خوب محققان و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در درجه‌بندی‌های علمی دنیا

۰۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۵ کد : ۷۵۱۱۱ پژوهش و فناوری تاپ خبر
رییس پژوهشگاه رویان و رییس بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان جهاددانشگاهی با اشاره به اعطای جایزه دکتر کاظمی به شش دانشمند برتر جهان، گفت: رویان پرتلاش و پرامید راه خود را ادامه می‌دهد و امیدواریم اهداف دکتر کاظمی آشتیانی از تاسیس رویان تحقق پیدا کند. آرزوی ایشان نام‌دار شدن محققان جوان و حرکت در مرز دانش بود که این آرزوها تحقق پیدا کرده و جایگاه علمی محققان و پژوهشگاه در درجه‌بندی‌های علمی دنیا به خوبی محقق شده است.
جایگاه خوب محققان و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در درجه‌بندی‌های علمی دنیا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان(بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان؛ بیستمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان و نوزدهمین سمینار پرستاری و مامایی) و ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر مهدی اسلام پناه رییس سازمان استاندارد و دکتر عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، امروز چهارشنبه 7 شهریورماه در محل مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: امیدواریم با نیت خیری که دکتر کاظمی آشتیانی موسس و بنیان گذار پژوهشگاه رویان داشتند کنگره موفقی را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: دکتر کاظمی آشتیانی در زمان حیاتشان عامل روحیه‌بخشی به همکارانش بود در جهت پیشبرد اهداف کار ها بود و امروز نیز همچنان نام و یاد ایشان مایه خیر و برکت و عامل حرکت در پژوهشگاه رویان و جامعه علمی کشور است و این چیزی جز لطف خدا به دکتر کاظمی و پژوهشگاه نیست.

وی با بیان اینکه خداوند به خاطر نیت و اقدامات خیرخواهانه دکتر سعید کاظمی آشتیانی به نام و نشان وی برکت داده است، ادامه داد: رویان پرتلاش و پرامید راه خود را ادامه می‌دهد و امیدواریم اهداف دکتر کاظمی آشتیانی از تاسیس رویان تحقق پیدا کند. آرزوی ایشان نام‌دار شدن محققان جوان و حرکت در مرز دانش بود که این آرزوها تحقق پیدا کرده و جایگاه علمی محققان و پژوهشگاه در درجه‌بندی‌های علمی دنیا به خوبی محقق شده است.

دکتر شاهوردی درباره موفقیت های تیم رویان تصریح کرد: در گزارشات مجلات علمی بین المللی به خوبی به جایگاه علمی پژوهشگران رویان اشاره شده است و این پژوهشگران عزیز توانسته اند با تلاش خود این جایگاه را کسب کنند و نام خود و نام دکتر کاظمی و نام کشور را در محافل علمی مطرح کنند. برای مثال کسب جایزه علم و فناوری از سازمان آیسسکو، کسب جایزه گینه استوایی یونسکو، کسب جایزه مصطفی و آکادمی جهان علوم، انتخاب پژوهشگاه رویان به عنوان نهمین مرکز در بین 10 مرکز برتر جهان بر اساس مستندات چتپ شده در خصوص درمان ناباروری مردان، حضور پنج پژوهشگر پژوهشگاه رویان در زمره پژوهشگران پر استناد جهاد در سال 1401 و 1402 از جنله این افتخارات است.

رییس پژوهشگاه رویان و رییس بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان جهاددانشگاهی، با اشاره به آغاز بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان بیان کرد: امروز با همت محققان و متخصصان، بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان را در حوزه پزشکی تولید مثل و بیستمین کنگره فناوری سلول های بنیادین و نوزدهمین سمینار پرستاری مامایی رویان را آغاز کرده ایم و تا جمعه نهم شهریور ادامه دارد.

وی با اشاره به این که در این کنگره 33 سخنران از 14 کشور خارجی و 120 محقق از کشور خودمان حضور دارند و مجموعا 420 مقاله در کنگره ارایه می شود، گفت: جایزه دکتر کاظمی نیز از سال 2010 آغاز و تاکنون این جایزه به محققانی از کشورهای آمریکا، آلمان، هلند و ایتالیا اهدا شده است. امسال ششمین دوره آن برگزار می شود که برای آن 37 نامزد معرفی شدند، 9 نفر واجد شرایط بودند و نامشان جهت انتخاب برنده نهایی به شورای سیاست گذاری جایزه ارائه شد. نهایتا 17 مرداد برنده نهایی تعیین شد. در کنار این برنامه علمی، نمایشگاه محصولات و تجهیزات و فرآورده های دارویی و سلولی روز دنیا به ویژه محصولات تولید داخل، تدارک دیده شده است که این امر زمینه تعامل و تبادل تجربه بین شرکت های دانش بنیان را ایجاد کرده است.

گفتنی است بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان به مدت سه روز از تاریخ هفتم تا نهم شهریورماه سال 1403 (چهارشنبه تا جمعه) با حضور دانشمندان داخلی و خارجی، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه زیست پزشکی در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است و در حاشیه برگزاری این کنگره‌های تخصصی، نمایشگاهی با حضور نمایندگان بیش از ۳۰ شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی برپا شده است.


نظر شما :