بازدید مدیر گروه توسعه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از دستاوردهای پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

۰۲ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۵ کد : ۷۴۹۴۹ عمومی
مدیر گروه پژوهش ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از زیرساخت‌های پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بازدید کرد.
بازدید مدیر گروه توسعه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از دستاوردهای پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر شریف‌مرادی از دستاوردهای پژوهشی دو پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی، پژوهشکده صنایع غذایی و گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی بازدید به عمل آورد.

 در این بازدید دکتر مریم عامری، سرپرست پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، ضمن معرفی حوزه‌های فعالیتی این پژوهشکده، بر ضرورت پایش ذخایر ژنتیکی کشور، تغییر الگوهای کشت، بهره‌برداری از ضایعات کشاورزی و آب‌های نامتعارف، توسعه سیستم‌های کشت گلخانه‌ای نوین و توجه به پالایشگاه‌های زیستی تاکید کرد.

 دکتر شریف‌مرادی در ادامه ضمن بازدید از زیرساخت‌های گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در جریان فعالیت‌های پژوهشی این گروه در حوزه سلول درمانی و کارآزمایی‌های بالینی قرار گرفت.

مدیر گروه پژوهش ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین ضمن بازدید از پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی، از آخرین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این پژوهشکده مطلع شد.

دکتر فرشته حسینی، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری موادغذایی جهاددانشگاهی در این بازدید اظهار کرد: رویکرد اصلی این پژوهشکده کمک به ارتقاء امنیت غذایی کشور به ویژه در رکن‌های تامین مواد غذایی و سلامت مردم جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه دانش فنی‌ مواد اولیه موردنیاز صنعت غذا در دستور کار این پژوهشکده قرار گرفته است، گفت: با توجه به وجود بحران آب در کشور، تلاش شده در حوزه مواد اولیه از تکنولوژی‌های کم‌آب‌بر استفاده شود و کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری مدنظر قرار گیرد. آردها و نشاسته‌های اصلاح‌شده، بهبود دهنده‌های غذایی، رنگ های خوراکی، طعم‌های خوراکی  و .... از جمله دستاوردهای فناورانه این حوزه است.

 در بخش دیگر این بازدید، فعالیت‌های آزمایشگاه ساخت سریع «فب‌لب» تخصصی صنایع غذایی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرده، معرفی شد. این فب‌لب تخصصی در سه حوزه خدمات، آموزش و ساخت نمونه‌های اولیه فعالیت می‌کند. توسعه خدماتی که در قالب این آزمایشگاه صورت می‌گیرد، با توجه به نیاز روز جامعه و صنعت در دستور کار قرار دارد.  

همچنین در جلسه‌ای با مدیران گروه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، درخصوص مشکلات و موانع موجود در ارسال و تصویب طرح­ها و راه­‌های برون رفت از آن هم‌اندیشی صورت گرفت.


نظر شما :