رویداد آموزشی ضمن خدمت «مهارت ارتباط موثر» ویژه جهادگران هنر برگزار شد

۰۱ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۱ کد : ۷۴۹۳۹ فرهنگی
رویداد آموزشی ضمن خدمت با عنوان «ارتباط موثر: از کار تیمی تا ارتباط بدون خشونت» ویژه اعضای جهاددانشگاهی هنر در سالن اجتماعات موزه مردم‌شناسی کاخ گلستان برگزار شد.
رویداد آموزشی ضمن خدمت «مهارت ارتباط موثر» ویژه جهادگران هنر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هنر؛ چهارشنبه 31 مردادماه 1403، رویداد آموزشی ضمن خدمت در حوزه مدیریت منابع انسانی در کارگروهی با عنوان « ارتباط موثر: از کار تیمی تا ارتباط بدون خشونت» با حضور رها پورپژوهش و شادی عظیمی، ویژه جهادگران واحد هنر در سالن اجتماعات موزه مردم‌شناسی کاخ گلستان برگزار شد.

در ابتدا امین مختاری رییس جهاددانشگاهی هنر ضمن بیان عملکرد هفت‌ماه اخیر این واحد، ضمن اهدا لوح از مهوش شامحمدی مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت هنر جهاددانشگاهی به عنوان جهادگر نمونه سال 1403 واحد هنر تقدیر کرد.

در بخش اول این کارگاه آموزشی که با حضور مدیران و اعضای جهاددانشگاهی هنر برگزار شد؛ رها پورپژوهش کارشناس ارشد مهندسی صنایع دانشگاه تهران، مشاور مدیریت و برنامه‌ریزی و بنیان‌گذار برند هیتا، به آموزش کار تیمی با بیان مفاهیم بنیادی همچون: تفاوت تیم و گروه، مزایا و فواید کار تیمی، اصول مورد نیاز تشکیل تیم با عملکرد خوب، اقدامات موثر در تیم‌سازی، یافتن راه‌حل‌های تعارض‌ها و مناقشات در کار تیمی، ایجاد بلوغ در روند اجرای کارهای روتین شده در تیم، حفظ عملکرد تیم در حالت متعالی، یافتن راه‌حل‌های افزایش بهره‌وری در کار تیمی، چگونگی ارتقای مهارت‌ها در کار تیمی، ایجائ فرهنگ کار تیمی در محیط کار، بررسی مشکلات و موانع ناگزیر در کار تیمی و چگونگی کار با اشخاصی که تیم‌گرا نیستند به همراه سه بازی آموزشی مرتبط، با فعالیت همه حاضران پرداخت.

در بخش دوم نیز شادی عظیمی دکتری برنامه‌ریزی درسی از دانشگاه علامه طباطبایی، تسهیلگر و مدرس دوره‌های آموزشی وزارت علوم، آموزش و پرورش و شهرداری تهران، به آموزش ارتباط موثر بدون خشونت در محیط کاری با بیان مفاهیمی همچون: تعاریف رابطه، ضابطه، کنش دو سویه، بررسی سطح نیازمندی‌های افراد در برقراری ارتباط، فرآیند بازخورد در ارتباط، به تعویق انداختن قضاوت تا پایان گفتگو در یک ارتباط، از انتقال پیام به دنبال چه هستیم؟، قوانین طلایی در ارتباط موثر، المان‌های ارتباط اثربخش، رعایت حریم و فاصله‌ها در ارتباط، درک روابط در محیط کار، روش‌های تقویت مهارت‌ها در ارتباط کلامی، نوشتاری و ... پرداخت.

در بخش جانبی نیز شرکت‌کنندگان این رویداد آموزشی از ایوان تخت مرمر و تالارهای سلام، عاج، آئینه، ظروف و برلیان کاخ موزه گلستان دیدن کردند.

کلید واژه ها: آموزش‌های ضمن خدمت مهارت ارتباط موثر


نظر شما :