ورود جهاددانشگاهی استان مرکزی به حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۴ کد : ۷۴۸۸۰ آموزش و کارآفرینی
معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: سهم جهاددانشگاهی استان از مجموع تسهیلات جزء سه بند «ب» تبصره دو قانون بودجه ۳۵۰ میلیارد ریال است.
ورود جهاددانشگاهی استان مرکزی به حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ زهره نعمتی معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان در خصوص سهم جهاددانشگاهی استان مرکزی از تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع جزء سه بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: جهاددانشگاهی جزو ۱۴ نهاد حمایتی منابع این تسهیلات است تا با کمک به اجرای این قانون به تحقق شعار سال کمک کند.

وی با بیان این که امکان اخذ این تسهیلات برای شرکت کنندگان در دوره‌های شغل محور و درآمدزای جهاددانشگاهی فراهم شده است، سهم کل استان از این تسهیلات را ۱۲.۹۰۳ میلیارد ریال و سهم جهاددانشگاهی استان از کل این مبلغ را ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

نعمتی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی در استان و سهمیه دو هزار نفری استان در این طرح، گفت: در راستای فرایند اتصال به بازار متقاضیان در حوزه‌های شغلی قالی‌بافی، پوشاک، مینا، گیاهان دارویی، صنایع دستی، چرم و زیورآلات و عسل، ۱۱ شبکه‌ ایجاد و ۲۷ برند در حوزه‌های بسته‌بندی، چرم‌دوزی، فرش، صنایع دستی، خیاطی، بافت، انیمیشن و زیورآلات ثبت شد.

به گفته وی، افراد برای معرفی جهت دریافت تسهیلات می بایست مدارک حرفه ای مورد قبول سامانه مجوزهای اداره کل تعاون را داشته باشند و در این خصوص مدارک حرفه ای جهاددانشگاهی نیز پذیرفته خواهد شد. ۳۰ درصد این تسهیلات ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه هاست.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان در پایان با بیان اینکه حلقه مفقوده طرح مشاغل خانگی پرداخت تسهیلات بود، افزود: امسال با اختصاص سهمیه یاد شده، به رفع این خلاء کمک خواهد شد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان مرکزی


نظر شما :