برگزاری سمینار آموزشی غربالگری سلامت جنین برای کارشناسان آزمایشگاه‌های تشخیص طبی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

۲۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۸ کد : ۷۴۷۴۶ آموزش و کارآفرینی
با حضور کارشناسان مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، سمینار آموزشی غربالگری سلامت جنین برگزار شد.
برگزاری سمینار آموزشی غربالگری سلامت جنین برای کارشناسان آزمایشگاه‌های تشخیص طبی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر «محمد قدسی»، مدیر مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: این سمینار که در تقویم آموزشی آزمایشگاههای تشخیص طبی برنامه ریزی شده است با هدف ارتقای دانش همکاران آزمایشگاه برگزار شد.

وی تصریح کرد: آزمایش غربالگری سلامت جنین یکی از روش‌هایی است که به کمک آن پزشک معالج، با مشاهده نتیجه سونوگرافی و آزمایش غربالگری سلامت جنین درصد احتمال سندرومهای مادرزادی را تشخیص می‌دهد.

قدسی عنوان کرد: ممکن است بعضی از اعضای خانواده سابقه نقایص و یا سندرومی نداشته باشند اما با این وجود برای جنین مشکلاتی به وجود آید. توصیه می‌شود چنانچه پزشک معالج درخواست انجام تست غربالگری سلامت جنین برای خانم باردار را داشت در اسرع وقت نسبت به انجام آن اقدام نمایند

به گفته مدیر مراکز تشخیص طبی و آسیب‌شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، مراحل انجام آزمایش غربالگری در سه ماهه اول دوران بارداری، سه ماهه دوم دوران بارداری و ترکیبی دوران بارداری می‌باشد.

وی به انجام آزمایش‌های غربالگری سلامت جنین در مراکز تشخیص طبی و آسیب‌شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با تعرفه عمومی غیر دولتی و با استفاده از به‌روزترین دستگاه‌ها و کیت‌های آزمایشگاهی اشاره کرد.


نظر شما :