نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

نقش مهم جهاددانشگاهی در رفع مشکلات و‌ عبور کشور از چالش‌ها

۲۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۱ کد : ۷۴۷۲۷ عمومی
ابراهیم‌ رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم جهاددانشگاهی در رفع مشکلات و‌ عبور کشور از چالش‌ها، گفت: جهاددانشگاهی از زمان تاسیس تاکنون خدمات گسترده و متنوعی را در حوزه‌های علمی و آموزشی ارایه کرده است.
نقش مهم جهاددانشگاهی در رفع مشکلات و‌ عبور کشور از چالش‌ها

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر، ابراهیم‌رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشست با رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: جهاددانشگاهی از زمان تاسیس تاکنون خدمات گسترده و متنوعی را در حوزه‌های علمی و آموزشی ارائه کرده است. استفاده از دانش و فناوری برای رفع مشکلات و عبور از چالش‌های کشور یک نیاز اساسی است که امروزه جهاد دانشگاهی نقش مهمی را می‌تواند در این زمینه ایفا کند. بر همین اساس نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌ها و توانمندی جهاد دانشگاهی داشته و باید با تعریف ماموریت‌های کلان در سطح ملی و بین‌المللی برای جهاددانشگاهی زمینه‌ای فراهم شود که از این نهاد استفاده مناسب تری داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: ما در مجلس همواره حمایت ویژه‌ای‌ را از جهاددانشگاهی داشته و امید داریم که در این دوره نیز با حمایت و همراهی لازم شاهد رشد و شکوفایی جهاد دانشگاهی در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و ... باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس بیان کرد: ارتباط و تعامل خوب و مثبتی در سطح استان و کشور با جهاددانشگاهی وجود دارد و همین تعامل و همراهی بین دستگاه‌های مختلف با جهاددانشگاهی زمینه‌ساز پیشرفت کشور در عرصه‌های مد نظر می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف با برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های خود که در رسته فعالیتی جهاددانشگاهی است، این همکاری و تعامل را گسترش دهند.

رضایی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند که باید از همه ظرفیت‌ها به منظور تحقق این شعار استفاده شود. جهاددانشگاهی می‌تواند به عنوان یک رابط بین دولت و بخش خصوصی نقش‌آفرینی مناسبی را در زمینه تحقق شعار سال داشته باشد.

ابراهیم رضایی بیان کرد: جهاددانشگاهی با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در مسیر رفع مشکلات و چالش‌های کشور، حرکت کرده و محصولات مورد نیاز کشور را تولید کرده و کشور را از واردات این محصولات بی نیاز کند. بی‌شک یکی از ماموریت‌های مهم جهاددانشگاهی، کاهش وابستگی به واردات از طریق تولید محصولات دانش‌بنیان است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: جوانگرایی نیاز امروز جامعه ما است و جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه پیشقدم شده و همچون گذشته با تکیه بر توان و ظرفیت جوانان قله‌های پیشرفت را طی کرده و با دستیابی به موفقیت، زمینه‌ساز امیدآفرینی در جامعه شده و الگویی مناسب برای دیگران برای حرکت در مسیر جوانگرایی باشد.

وی در پایان گفت: جهاددانشگاهی تاکنون عملکرد خوبی را در زمینه‌های مختلف داشته است و امید می‌رود که با رفع نقاط ضعف و تکیه بر نقاط قوت، زمینه‌ساز دستیابی به اهداف عالیه و حرکت در مسیر پیشرفت کشور باشد.

کلید واژه ها: جهاد جهاد دانشگاهی زمینه زمینه ساز کشور ابراهیم رضایی علی احمدی زاده بوشهر سالگرد


نظر شما :