از اجرای طرح های دانش بنیان تا برگزاری آموزش های تخصصی در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۳ کد : ۷۴۷۱۵ عمومی
رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: این نهاد انقلابی در سال های اخیر توانسته در بخش های مختلف مانند طرح های دانش بنیان و آموزش های تخصصی برنامه های اثربخشی برای توسعه این استان عملیاتی کند.
از اجرای طرح های دانش بنیان تا برگزاری آموزش های تخصصی در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد، جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک مرکز که از بودجه عمومی دولت استفاده نمی کند اقدام های اثربخش مختلفی در بخش های مهارت آموزی و راه اندازی طرح های تولیدی و پژوهشی دانش بنیانی انجام داده که می تواند گامی برای توسعه استان باشد.
این مرکز که سال ۱۳۸۰ در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده با در دست اجرا داشتن طرح های دانش بنیان نویدبخش تولید و خدمات ارزنده ای در استان شده است.
دکتر صاحب سروش‌فر، رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 22 مردادماه در نشست خبری با اشاره به نقش طرح های دانش بنیان در تولید محصولات بازارپسند، تاکید کرد: اقدام برای بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی و زنجیره تولید عسل ثمره تلاش های این نهاد برای کمک به تولید در سال های اخیر بوده است.
وی افزود: طرح دانش بنیان افت کش های گیاهی که در روستای چهاربیشه شهرستان گچساران در دست اجراست از جمله طرح هایی است که در صورت راه اندازی افزون بر ایجاد ۲۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲۰۰ اشتغال غیرمستقیم تولیدات با کیفیتی را روانه بازارهای مصرف می کند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج تاکید کرد: زمین، تجهیزات و دانش فنی واحد تولیدی آفت کش های گیاهی در گچساران تامین شده و در صورت تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب وام های بانکی این طرح راه اندازی می شود.
سروش‌فر تصریح کرد: زنجیره تولید عسل و محصولات جانبی یکی دیگر از طرح های دانش بنیان در استان است که افزون بر کمک به تولید محصولات کیفی به ایجاد فرصت های شغلی جدید هم منجر شده است.
وی همچنین از در حال اجرا بودن طرح غربالگری سرطان سینه برای زنان در استان خبر داد و افزود: زمین محل احداث، تجهیزات و دانش فنی این طرح هم تامین شده و در صورت کمک دولت برای تامین 250 میلیارد ریال وام تکمیل و به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سابق دانشکده صنعت و معدن چرام با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با هدف پوشش خلاء های بین آموزش و درآمدزایی راه اندازی شده تاکید کرد: این مرکز توانسته افزون بر ایجاد فرصت های شغلی برای شمار زیادی از افراد جویای کار به تبدیل وضعیت شغلی کارمندان پرشماری نیز کمک کند.
سروش‌فر عنوان کرد: جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۴۰۰ تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش های تخصصی در بخش های تولیدی و خدماتی برگزار کرده است.
وی ابراز کرد: دوره های آموزشی در بخش های مختلف از پزشکی گرفته تا فرهنگی و اجتماعی بنا بر درخواست متقاضیان به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود.

کلید واژه ها: نشست خبری رئیس جهاددانشگاهی طرح های دانش بنیان


نظر شما :