در قالب تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی اصفهان و اتاق بازرگانی استان انجام می‌شود؛

ایجاد و توسعه اکوسیستم‌های دانش‌بنیان، نوآورانه و مأموریت‌گرا

۲۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰ کد : ۷۴۷۰۴ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
رییس جهاددانشگاهی واحد اصفهان از ایجاد مراکز شتاب‌دهنده مشترک با هدف تجاری‌سازی محصولات و خدمات دانش‌بنیان در قالب تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی اصفهان و اتاق بازرگانی استان اصفهان خبر داد.
ایجاد و توسعه اکوسیستم‌های دانش‌بنیان، نوآورانه و مأموریت‌گرا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اصفهان، دکتر زاهد شفیعی جهاددانشگاهی اصفهان، بیان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه که 20 مردادماه 1403 منعقد شد، جهاددانشگاهی اصفهان و اتاق بازرگانی استان توافق کردند زمینه تعامل سه جانبه بین جهاددانشگاهی، اتاق و شرکت‌های زیرمجموعه اتاق را به منظور تسهیل تجاری‌سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان از طریق ایجاد مراکز شتاب‌دهنده مشترک ایجاد کنند.

وی گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی واحد اصفهان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با هدف فراهم آوردن زمینه همکاری‌های سازنده و برقراری ارتباط سازمان‌ یافته و ایجاد مشارکت و بهره‌گیری از توانایی‌های موجود منعقد شد.

دکتر شفیعی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه بر همکاری در عرصه‌های آموزش، پژوهش و تحقیقات، تجاری‌سازی فناوری تأکید شده است، افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه کسب و کارهای تخصصی، اشتغال و کارآفرینی و استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک طرفین و افزایش تعاملات بین بخشی و توسعه کمی و کیفی همکاری‌های علمی از طریق انعقاد قرارداد بین طرفین در این تفاهم‎نامه عنوان شده است.

رییس جهاددانشگاهی اصفهان، همکاری در اجرای تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی مشترک را از زمینه‌های همکاری برشمرد و گفت: همکاری در برگزاری رویدادها شامل رویدادهای نوین حوزه کارآفرینی، برگزاری تورهای شغلی، بازدیدها، کارگاه‌ها، نشست‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و استفاده از کلیه ظرفیت‌های تبلیغاتی و همکاری دستگاه‌ها به منظور تولید محتوا برای گروه‌های هدف با رعایت مقررات مربوطه از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک خواهد بود.

وی همچنین از همکاری جهاددانشگاهی و اتاق بازرگانی اصفهان به منظور تألیف، ترجمه و انتشار کتب و نشریات خبر داد و گفت: همکاری در استفاده از امکانات آموزشی طرفیت برای برگزاری دوره‌های آموزشی در بستر واقعی و مجازی و بکارگیری شیوه‌های نوین آموزشی با رعایت مقررات مربوط و همکاری مشترک جهت تولید برنامه‌های کاربردی و راهبردی و تدوین دوره‌های آموزشی مرتبط نیز در قالب این تفاهم‌نامه دنبال خواهد شد.

دکتر شفیعی به تبادل اطلاعات با روش‌های مختلفی همچون خبرگزاری ایسنا، ایکنا، روزنامه بازار کار جهاددانشگاهی و وبگاه‌های اتقاء بازرگانی اشاره و تصریح کرد: همکاری در راستای جهت‌دهی و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی جهاددانشگاهی و اتقا بازرگانی اصفهان به منظور شناسایی نیازها، مسایل و آسیب‌های موجود و ارایه برنامه‌ها و راهکارهای لازم، ارایه مشاوره‌های علمی و پژوهشی از طریق اعضای هیات علمی جهاد و اتاق و کارشناسان متخصص، همکاری در نیازسنجی، طراحی و اجرای دوره‌های آموزش مجازی و تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی و چندرسانه‌ای برای این دوره‌ها، استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی طرفین با فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور و تسهیلگری در براقراری ارتباط مؤثر از زمینه‌های همکاری جهاددانشگاهی و اتاق بازرگانی اصفهان خواهد بود.

رییس جهاددانشگاهی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی اصفهان و اتاق بازرگانی استان توافق کردند زمینه تعامل سه جانبه بین جهاد، اتاق و شرکت‌های زیرمجموعه اتاق را به منظور تسهیل تجاری‌سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان از طریق ایجاد مراکز شتاب‌دهنده مشترک را ایجاد کنند.

وی با اعلام همکاری و مشارکت در اجرای پروژه‌های پژوهشی-فناوری داخلی و بین‌المللی و همکاری در جذب گرنت این حوزه، اظهارکرد: در قالب این تفاهم‌نامه مشارکت در ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های پذیرش شده که در این مجموعه‌ها در حال فعالیت هستند، استفاده از ظرفیت مرکز افکارسنجی جهاد در رصد و پایش جریان‌ها و روندهای فناوری و کسب و کار و همکاری در ایجاد اکوسیستم‌های دانش بنیان، نوآورانه و مأموریت‌گرا دنبال خواهد شد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه که به مدت دو سال لازم‌الاجرا خواهد بود، به امضای دکتر زاهد شفیعی رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان و مهندس امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان اصفهان رسید.

کلید واژه ها: همکاری همکاری جهاددانشگاهی اصفهان جهاددانشگاهی واحد اصفهان رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان اتاق بازرگانی اصفهان تفاهم نامه تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی اصفهان و اتاق بازرگانی استان اصفهان


نظر شما :