بازدید نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از سازمان جهاددانشگاهی خوزستان

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۴ کد : ۷۴۶۸۵ عمومی
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار از سازمان جهاددانشگاهی خوزستان بازدید کرد.
بازدید نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از سازمان جهاددانشگاهی خوزستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات‌ابراهیمی، نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار از سازمان جهاددانشگاهی خوزستان بازدید به عمل آورد.
وی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و حضور در خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: رسانه یکی از شاخص‌های آزادی بیان و دموکراسی در هر کشور است و رسانه این حق را دارد و از حقوق شهروندی است که مطالبه کند. در کشور فضا به گونه‌ای است که زمینه وجود دارد تا رسانه‌ها بدون لکنت زبان منادی آزادی باشند و از آزادی مشروع مردم دفاع و مشکلات و مطالبات مردم را بیان کنند.

رسانه رکن چهارم دموکراسی

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: رسانه و خبر رکن چهارم دموکراسی هر کشور است رسانه می‌تواند در همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موثر باشد. کارکرد رسانه بسیار اهمیت دارد. یکی دیگر از کارکردهای خبرگزاری‌ها، امیدآفرینی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. قطعا نارسایی و مشکلات باید گفته شود تا مسئولان وادار به کار شوند اما نباید تنها نیمه خالی را دید بلکه زمانی که تلاش یا کاری انجام می‌شود، باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

بیان مشکلات داخلی و اتحاد ملی منافاتی با هم ندارند

حجت‌الاسلام و المسلمین سادات‌ابراهیمی گفت: امیدآفرینی در دست خبرنگاران است و مردم نیز نشان دادند که به خبرگزاری‌ها اعتماد دارند. هرچند که در شبکه‌های اجتماعی شبکه‌های مختلف خبری وجود دارد اما همچنان خبرگزاری‌های رسمی مورداعتماد مردم هستند. با وجود چنین اعتمادی، پس بهتر است رسانه نیز امیدآفرینی کند. با توجه به اینکه ما در مقابل هجمه عظیمی از کشورهای مختلف جهان قرار داریم رسالت و وظیفه نظام جمهوری اسلامی این است که مسیر خود را از شرق و غرب متفاوت داند. بنابراین طبیعی است که دشمن داشته باشیم و چنین هجمه‌هایی وجود داشته باشد که با هیچ کشوری قابل قیاس نیست.

وی اضافه کرد: نقش اطلاع‌رسانی و خبرنگاری بسیار موثر است و می‌تواند جلوی هجمه‌های فرهنگی را بگیرد. وقتی چنین جبهه‌ای وجود دارد چه بهتر است که انسجام وجود داشته باشد. بیان مشکلات داخلی و اتحاد ملی منافاتی با هم ندارند چون برخی انتقاد را به تضعیف نظام مرتبط می‌کنند درحالی که اینگونه نیست و نظام اسلامی انواع و اقسام اتفاقات را پشت سر گذاشته است اما در مواجه با مسایل ملی باید انسجام وجود داشته باشد.

حل مسایل خبرنگاران نیاز به عزم ملی دارد

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل صنفی خبرنگاران عنوان کرد: وضعیت معیشتی خبرنگاران قابل قبول نیست اگرچه دولت‌های مختلف این موضوع را بیان کرده‌اند اما قول می‌دهیم هرچقدر می‌توانیم به قشر فرهیخته خبرنگار کمک کنیم و مسائلی از جمله مسکن و بیمه و دیگر مسایل معیشتی به نحو احسن تامین شود. البته این مساله نیاز به عزم ملی دارد و باید مجلس و دولت برای ساماندهی وضعیت معیشت خبرنگاران دست به دست هم دهند.

همچنین در این جلسه دکتر حسن محمدی مجد ، رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان ضمن بیان توانمندی‌ها و دستاوردهای و معرفی بخش‌های مختلف سازمان بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان در جهت خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات جامعه تاکید کرد.


نظر شما :