نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس:

جهاددانشگاهی می‌تواند الگویی در زمینه دانش‌بنیان‌ها باشد

۲۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۹ کد : ۷۴۶۳۲ عمومی
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر دانش جوانان و میدان دادن به آنها در زمینه‌های مختلف و اعتمادی که به جوانان دارد، می‌تواند در سطح کشور به الگویی شایسته در زمینه دانش‌بنیان تبدیل شود.
جهاددانشگاهی می‌تواند الگویی در زمینه دانش‌بنیان‌ها باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حسین امینی‌مشهدی رییس جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نشستی مشترک با حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی که در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، تصریح کرد: در صورت همراهی مسئولان شهرستان و استان و همچنین کمک خیرین شهرستان، چتر خدماتی این سازمان در کاشمر توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانشجویان، یکی از مبادی ورودی نیرو به جهاددانشگاهی است، عنوان کرد: در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها، دفاتر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های استان قابل توسعه است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به رفع گلوگاه‌های فناورانه در استان توسط این نهاد اشاره و عنوان کرد: مشارکت دادن اقشار مختلف مردم برای حل مسائل واقعی جامعه از دیگر برنامه‌های توسعه این سازمان در حوزه‌های مختلف است.

دکتر امینی‌مشهدی اظهار کرد: در حوزه پزشکی تمام تلاش ما معطوف بر این بوده تا خدمات متنوع و با کیفیت تشخیصی و درمانی خود را با تعرفه مناسب به مردم ارایه کنیم تا اقشار کم برخوردار نیز امکان بهره‌مندی از خدمات پزشکی با کیفیت را داشته باشند.

وی با قدردانی از نماینگان مجلس شورای اسلامی در اختصاص ردیف بودجه برای مرکز درمان ناباروی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بودجه سال جاری، خواستار تحقق سریع تر این بودجه شد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، حضور جهاددانشگاهی در شهرستان کاشمر را یک ظرفیت و فرصت برای این شهرستان دانست و آمادگی خود را برای کمک به توسعه فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های آموزشی و مهارتی و پزشکی اعلام کرد.

وی به موضوع کم آبی  در بخش کشاورزی منطقه ترشیز اشاره  کرد و خواستار ورود فناوری‌های جهاددانشگاهی در موضوعات کشت جایگزین و استفاده از پساب در بخش کشاورزی این منطقه شد.

به گفته وی، از بزرگترین مزایای جهاددانشگاهی نسبت به دیگر مراکز علمی کشور، کاربردی نمودن فعالیت‌های پژوهشی در این نهاد است.

نیک بین خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر دانش جوانان و میدان دادن به آنها در زمینه‌های مختلف و اعتمادی که به جوانان دارد، می‌تواند در سطح کشور به الگویی شایسته در زمینه دانش‌بنیان تبدیل شود. 


نظر شما :