مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل:

جهاددانشگاهی با ظرفیت‌های علمی، فکری و انقلابی نقش موثری در لایه‌های حساس جامعه ایفا کرده است

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۲۸ کد : ۷۴۵۹۴ عمومی
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: جهاددانشگاهی با ورود به عرصه‌های مختلف چالش‌دار و حاشیه‌دار و بر زمین مانده با استفاده از ظرفیت علمی، فکری و انقلابی نقش موثری در لایه های حساس جامعه ایفا کرده است.
جهاددانشگاهی با ظرفیت‌های علمی، فکری و انقلابی نقش موثری در لایه‌های حساس جامعه ایفا کرده است

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اعلام این مطلب به نقش نهادهای انقلابی در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف نهادهای انقلابی ورود به عرصه‌های مختلف چالش‌دار و حاشیه‌دار و بر زمین مانده در جامعه است که جهاد دانشگاهی برای حل مسائل و مشکلات موجود با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فکری و انقلابی و دغدغه‌مند ورود پیدا کرده است و به عنوان سکاندار نهادهای انقلابی در لایه های حساس جامعه نقش اساسی ایفا کرده است.

 وی ادامه داد: در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و بر مبنای تنوع و گستردگی خدماتی که برای این نهاد انقلابی تعریف شده است از ابتدای تاسیس این نهاد انقلابی تاکنون پیشران حرکت‌های جهادی برای رشد و توسعه و پیشرفت جامعه با استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان و صاحب نظران بوده است و ظرفیت آن را دارد که به عنوان الگو در منطقه و در سطح بین المللی مطرح شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به نقش امید آفرینی جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی با درایت هوشمندانه مسئولین می تواند در حل مسائل در مسائل و چالش‌های ملی و منطقه‌ای و حتی بین المللی ایفای نقش نماید.

باقلاچی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های استانی و ملی بطور شایسته جایگاه این نهاد انقلابی را درک نکرده اند و ظرفیت این نهاد انقلابی مورد استفاده قرار نگرفته است؛ بیان داشت: در همین راستا در وهله اول خود جهاد دانشگاهی باید به طور جهادی بستر تعاملات و تفاهمات را

به وجود آورده و با ورود به عرصه‌های مختلف بر اساس وظایفی که تعریف شده قابلیت و اعتمادسازی را در اقشار مختلف و مجموعه‌های مختلف جامعه به وجود آورده زمینه ساز برای تفاهمات و تعاملات بین مجموعه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها، نهادهای دولتی، حاکمیتی و مردمی باشد.

وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند به چالش‌هایی که مقام معظم رهبری در طی سالیان سال بیان کرده از جمله مشکلات اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی و مهار تورم در جامعه است که جهاددانشگاهی می تواند با اعتماد به ظرفیت داخلی و جوانان عزیز ایران در این مهم ورود کرده نقش آفرینی نماید و راهکار ارائه دهد چرا که با اهداف جهاددانشگاهی نیز همخوانی دارد و این نهاد انقلابی می‌تواند نقش بسزایی در حل این چالش‌ها مسائل‌ها داشته باشد.

باقلاچی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان حلقه اتصال مراکز دانشگاهی، صنعتی، فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان، سرمایه‌گذاران و جوانان تحصیل کرده برای جهش تولید با مشارکت مردم که شعار امسال نیز هست، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تاکید کرد: جهاددانشگاهی از ظرفیت گروه‌های مردمی سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه‌هایی که در این حوزه فعال هستند مثل گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری، مساجد و مکان های مذهبی و ... استفاده کرد جهشی در این زمینه ایجاد نماید.

باقلاچی ادامه داد: این نهاد انقلابی با توجه به ماموریت های خود و بارمان‌ های با ارزشی که تعریف کرده و هویت اسلامی- انقلابی که دارد و همچنین با استفاده از ظرفیت منابع انسانی خیلی کارآمد و متعهد و انقلابی خود می تواند زمینه‌ساز ورود جوانان به عرصه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و سایر بسترهای حساس در جامعه باشد و این امر جز با اعتماد به توان داخلی، امیدآفرینی، الگوسازی و الگو دهی در جامعه محقق نخواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، بیان داشت: باید به این درک برسیم که از ظرفیت نهادهای انقلابی ویژه نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی به نحو مقتضی و به نفع مطلوب و قابل قبول برای برون رفت از چالش‌ها و مسائل موجود در جامعه میتوان استفاده کرد. چرا که روحیه انقلابی و جهادی که با چاشنی علمی و تحقیقاتی در این نهاد فراهم شده زمینه ساز رشد و توسعه و پیشرفت در جامعه خواهد بود.

باقلاچی افزود: در دولت جدید هم که رئیس جمهور محترم تاکید اصلی شان بر استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی در قسمت‌های مختلف جامعه بوده و قطعاً امید ما هم این هست که انشالله در این دولت، عزیزانمان بیشترین بهره‌روی را از نهادهای انقلابی داشته باشند و جهاد دانشگاهی می تواند راهگشای بسیاری از مسائل و دغدغه‌های مسئولین و دولتمردان جدید باشد.

کلید واژه ها: چهل وچهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی سالگرد44


نظر شما :