معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان:

اولویت اصلی جهاددانشگاهی مهارت‌افزایی است

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۵ کد : ۷۴۵۹۲ آموزش و کارآفرینی
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان کرمان اولویت اصلی این حوزه را مهارت‌افزایی برشمرد و افزود: تلاش بر این است که دوره‌های آموزشی مهارتی برگزار شود تا ان شاءالله متقاضیان با کسب مهارت های لازم هنگام ورود به بازار کار با مشکل مواجه نشوند.
اولویت اصلی جهاددانشگاهی مهارت‌افزایی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، نجمه احمدی گفت: آموزش‌های جهاددانشگاهی با هدف توسعه منابع‌انسانی و متناسب‌سازی قابلیت‌های تخصصی افراد با نیازهای تخصصی ‌استان برگزار می شود.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان کرمان ادامه داد: مرکز آموزش‌های تخصصی‌‌ و تخصصی پیشرفته برای فراگیران آزاد و دستگاه‌های اجرایی آموزش‌های عمومی و مهارتی را برگزار می کند.

 احمدی در ادامه مطلب فوق افزود: در این راستا معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان کرمان در حوزه اصلی آموزش‌‌های تخصصی کوتاه مدت به منظور ادغام توانایی‌‌ها و مهارت‌های نظری و فنی افراد جامعه فعالیت دارد و بعنوان پلی میان دانشگاه و بخش‌های صنعتی و خدماتی کشور خدمت می کند.

وی تصریح کرد: معاونت آموزشی جهاددانشگاهی واحد استان کرمان در 7 دپارتمان آموزشی زبان‌های خارجه، علوم پزشکی، فنی‌و مهندسی، کامپیوتر، علوم انسانی، هنر و آموزش‌‌های سازمانی و ضمن‌خدمت فعالیت دارد و با توجه به محور قرار گرفتن کیفیت در دوره‌های آموزشی، مورد استقبال عموم مردم، ادارات و سازمان‌ها قرار گرفته است و در پاسخ به این اعتماد تصمیم به گسترش فعالیت‌های خود دارد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان خاطرنشان کرد: این معاونت با رویکردی نوین فعالیت‌های خود را در اکثر شهرستان های استان از جمله رفسنجان، جیرفت، سیرجان، زرند، بافت، بم و... توسعه داده است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از این امکانات و توانمندی‌ها، گامی موثر در گسترش علم و دانش در سطح شهر و استان برداریم.

احمدی افزود: در سال 1402 در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان کرمان، 8260 فراگیر آزاد در 22 عنوان دوره آموزشی در سطح استان از آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند و همچنین 120 دوره آموزشی در 23 دستگاه اجرایی برای 33140 نفر برگزار شده است. طرح ملی مشارکت اجتماعی نیز با همکاری دفتر اجتماعی استانداری و معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در حال اجرا است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی همچنین از صدور بیش از 7 هزار گواهینامه‌ آموزشی در دوره‌های پزشکی، کامپیوتر، زبان، فنی مهندسی، علوم انسانی، هنر و معماری خبر داد و افزود: در راستای دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان دولت تعداد 4500 نفر در دوره‌های آموزشی دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و اعضای شورای اسلامی روستاها و آموزش همگانی روستائیان و همچنین تعداد 1700 نفر در برنامه های آموزشی شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و پرسنل شهرداری‌های استان از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

وی گفت: از سال 1402 تا کنون 19 آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی با بیش از 40 هزار داوطلب در استان برگزار شد که در همین راستا 3 کانون ارزیابی شایستگی برای استخدام جدید الورود‌ها و ارتقا مدیران پایه به مدیران میانی انجام شده است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان درخصوص غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان، اظهار کرد: ترم تابستانی آموزش‌های جهاددانشگاهی کرمان برای رده‌های سنی شش سال به بالا با محوریت پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان دایر شده است و از جمله‌ می‌توان به دوره‌های آموزشی مهندسی خلاقیت، مهارت زندگی، فن بیان، نجوم، هوش و ریاضی، اریگامی، برنامه‌نویسی کامپیوتر، رباتیک و چرتکه اشاره کرد.

 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان کرمان