بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از جهاددانشگاهی استان

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۹ کد : ۷۴۵۶۴ عمومی
به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و همچنین روز خبرنگار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا حضور یافت.
بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از جهاددانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، امیر حسن زاده  در این نشست ضمن گرامیداشت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با اشاره به حضور پررنگ خبرگزاری ایسنا در همه وقایع استان کرمان، گفت: ایسنا در انتشار اخبار و اطلاعات سالم و سریع، سرآمد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر لزوم ترویج امید در جامعه عنوان کرد: رسانه‌ها خبرهای امیدبخش و با نگاه عادلانه منتشر کنند و ایسنا در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

وی با پیشنهاد برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت جهاددانشگاهی تصریح کرد: خدمات جهاددانشگاهی ارزشمند و قابل تحسین است و خدمات این نهاد بایستی بیشتر معرفی و از ظرفیت این نهاد استفاده شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان کرمان، اظهار کرد: نباید نگاه به مرکز(تهران) داشت و باید در استان اقدامات توسعه‌ای انجام شود و کرمان را باید کرمانی‌ها بسازند.


طبق اعلام وی، تولید آزمایشی وانادیوم در استان کرمان به اتمام رسیده و چهارمین کارخانه ماسه کرومیتی جهان در کرمان راه‌اندازی شده است.


حسن زاده بر لزوم انجام پژوهش در حوزه‌های معدن، کشاورزی و انرژی خورشیدی در استان تاکید کرد و افزود: جهاددانشگاهی باید به این عرصه‌ها ورود پیدا کند.


برای توسعه در اقتصاد دانش بنیان باید به مهارت و تخصص بیش از پیش اهمیت دهیم

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با تاکید بر تکیه به اقتصاد دانش بیان، گفت: برای توسعه در اقتصاد دانش بنیان باید به مهارت و تخصص بیش از پیش اهمیت دهیم.

 دکتر مهدی بازمانده با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان فواید بسیار زیادی را به همراه دارد، گفت: با رشد و پیشرفت تکنولوژی، اتکای اقتصاد به علم، روز به روز بیشتر و مفهوم اقتصاد دانش‌ بنیان جدی‌تر شده است. امروز تمام کشورها تلاش می‌کنند مراکز صنعتی که در حوزه‌های مختلف توسعه داده‌اند را به صورت علمی پیشرفت بدهند تا بتوانند با صرف کم‌ترین منابع، بیشترین و بهترین نتایج را داشته باشند.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه این نوع اقتصاد در ایران هم اهمیت بسیاری پیدا کرده است و مجموعه‌هایی که به شیوه دانش بنیان فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شوند، افزود: جهاددانشگاهی نیز سعی دارد تا با تکیه به اقتصاد دانش بنیان نیازها را به شیوه‌ای نوین برآورده سازد.

وی گفت: برای توسعه در اقتصاد دانش بنیان باید به مهارت و تخصص بیش از پیش اهمیت دهیم و در این راستا آموزش نیروی کار متخصص در حوزه‌های مختلف بسیار مهم است و جهاددانشگاهی با برگزاری دوره‌های تخصصی مورد نیاز جامعه توانسته است نقش موثری را در این زمینه ایفا کند.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: جهاددانشگاهی به نوآوری و حفظ مزیت‌های رقابتی که جزو ارزش‌های اصلی کسب و کارهای دانش بنیان هستند، اهتمام ویژه دارد و در این راستا به صورت پلی بین صنعت و دانشگاه عمل کرده است.

دکتر بازمانده با اشاره به ثبت شرکت صنعتی و معدنی «شادنج»، گفت: با ثبت این شرکت به جمع موسسات علمی و تحقیقاتی نسل چهارم در سطح دنیا پیوسته‌ایم.

وی یکی از اقدامات مهم جهاددانشگاهی را کارخانه فرآوری مواد معدنی این نهاد ذکر و خاطرنشان کرد: این کارخانه به همت همه‌ی همکاران جهادگر تا کنون پیشرفت 90 درصدی داشته است و امیدواریم بتوانیم با افتتاح این کارخانه تلاش همه‌ی عزیزان را به ثمر رسانیم.

در پایان توضیحاتی در خصوص عملکرد یک ساله جهاددانشگاهی استان کرمان ارایه شد.