تلقیح مصنوعی ۱۱۰۰ راس دام در مرکز اصلاح نژاد دام جهاددانشگاهی خراسان شمالی

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۵ کد : ۷۴۵۲۶ عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌ شمالی با اشاره به خدمات این نهاد در حوزه‌های تخصصی تلقیح مصنوعی ۱۱۰۰ راس دام در مرکز اصلاح نژاد دام این نهاد را از جمله آنها ذکر کرد.
تلقیح مصنوعی ۱۱۰۰ راس دام در مرکز اصلاح نژاد دام جهاددانشگاهی خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مهسا پرنیان ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، ارائه خدمات تخصصی در حوزه های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به پشتوانه مراکز تخصصی و پژوهشگاه‌ها و شبکه علمی این نهاد در استان را از اهداف خواند و افزود: در حوزه پژوهش با توجه به مزیت خراسان شمالی در حوزه کشاورزی و دامپروری گام‌های مثبتی در این حوزه در استان برداشته شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه آنالیز شیر در خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون در این مرکز فرآوری دو هزار و 500 نمونه انجام شده است.

پرنیان با اشاره به راه اندازی مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در استان اظهار کرد: در این مرکز به بانوان استان خدمات تخصصی ارائه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ساختارهای تخصصی این نهاد در حوزه فرهنگی از جمله خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) و سازمان دانشجویان، جهاددانشگاهی را یک فرهنگ و مکتب خواند و افزود: مخابره سالانه حدود ۴ هزار خبر در خبرگزاری‌های تخصصی این نهاد، در مرتفع کردن مشکلات، مسائل و کمبودهای خراسان‌شمالی موثر است.

پرنیان در ادامه با اشاره به اینکه مرکز آزمون جهاددانشگاهی طی یکسال اخیر بیش از 13 آزمون استخدامی با مشارکت سازمان امور اداری و استخدامی و سایر وزارتخانه‌ها و مراکز برگزار کرده است، گفت: جمعیتی بیش از 15 هزار داوطلب در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

وی با ذکر اینکه رویکرد کلان مجموعه جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و کارآفرینی، ارائه اموزش‌های تخصصی است، افزود: این خدمات در استان خراسان شمالی در بخش‌های کارکنان دولت و فراگیران آزاد و همچنین آموزش‌های مقطع‌دار در مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی بجنورد ارائه شده است.

کلید واژه ها: سالگرد44 چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :