رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه

با بیش از ۳۰ ساختار از جامع‌ترین سازمان‌های جهاددانشگاهی در کشور هستیم

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۶:۲۹ کد : ۷۴۴۹۹ عمومی تاپ خبر
رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت:این سازمان به عنوان یکی از جامع‌ترین سازمان‌های کشور با بیش از ۳۰ ساختار در حوزه‌های پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزش و کارآفرینی و حوزه تجاری سازی و اقتصاد دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.
با بیش از ۳۰ ساختار از جامع‌ترین سازمان‌های جهاددانشگاهی در کشور هستیم

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، دکتر مسلم حدیدی با تشریح فعالیت‌های یکساله این سازمان، گفت‌: در بیش از چهاردهه فعالیت خود به حوزه‌های متنوعی از جمله پزشکی، کشاورزی، صنعت، خدمات و ... ورود کرده، اما هیچ‌گاه کار تکراری انجام نداده و موازی کاری با دستگاه‌های دیگر نداشته و همواره فناوری و نوآوری را در فعالیت‌های خود اعمال کرده است.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی جهاددانشگاهی انجام کارهای مغفول مانده و بر زمین مانده کشور است، گفت: جهاددانشگاهی نهادی برگرفته از دل انقلاب است و از همان ابتدای تاسیس به دنبال رفع خلاهای موجود در کشور بوده است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه به تشریح فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی استان پرداخت و افزود: فعالیت جهاددانشگاهی در کرمانشاه در چهار حوزه کلی «آموزش و کارآفرینی»، «پژوهش و فناوری»، «تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان» و «فرهنگی» خلاصه می‌شود و تمام تلاش ما این بوده که به دور از چارت‌های معمول سازمانی به عنوان یک زیست بوم کامل در توسعه استان نقش آفرین باشیم.

تقویت فرهنگ کارآفرینی را از مدارس کرمانشاه آغاز کرده‌ایم

وی فرهنگ و اشتغال را دو اولویت و ماموریت اصلی جهاددانشگاهی در استان عنوان و تصریح کرد: فرهنگ زیربنای توسعه در هر جامعه‌ای است و اگر بخواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم ابتدا باید فرهنگ جامعه را در حوزه‌های مختلف اصلاح کنیم.

وی به مشکلات فرهنگی در حوزه کار و اشتغال در استان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ کار در استان ضعیف است و همین امر موجب شده بیکاری به اصلی ترین معضل استان تبدیل شود، در همین راستا تلاش کرده ایم که این فرهنگ را در استان ارتقا دهیم.

دکتر حدیدی با تاکید بر اثربخشی اقدامات فرهنگی در سنین پایین گفت: در همین راستا ما به سراغ دانش آموزان رفتیم تا از همان دوران مدرسه فرهنگ کار و کارآفرینی را در استان تقویت کنیم.

این مسئول به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با آموزش و پرورش استان اشاره و تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه هشت بندی برنامه‌های کاری مشترکی از جمله مناظرات دانش آموزی، طرح کارآفرینی «نیشتمان»، سفیران علمی، مسابقات و... لحاظ شده تا از این طریق فرهنگ‌سازی در خصوص تقویت فرهنگ کار در استان صورت گیرد.

وی افزود: در یکی از برنامه‌های این تفاهم نامه با عنوان «راهیان پیشرفت» بیش از هزار دانش آموز از نزدیک از برج فناوری کرمانشاه که بزرگترین برج فناوری کشور محسوب می‌شود بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان قرار گرفته‌اند و همین امر موجب تقویت انگیزه و امید و آشنایی آن‌ها با فرهنگ کار و کارآفرینی شده است.

آموزش‌های جهاددانشگاهی مهارت محور است/ آموزش ۵۰ هزار فراگیر در سال گذشته

دکتر حدیدی اولویت و ماموریت دوم جهاددانشگاهی را اشتغال عنوان و تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در این حوزه در کنار فرهنگ ضعیف کار، نبود مهارت است و متاسفانه آموزشهای ارائه شده در استان مهارت محور نبوده و افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی، مهارتی که باید را کسب نمی کنند.

وی افزود: در همین راستا، با آسیب شناسی این موضوع، جهاد دانشگاهی آموزشهای خود را مهارت محور کرده، طوری که این آموزش ها بتواند به ایجاد شغل منجر شده و فرد با گذراندن این دوره‌ها بتواند برای خود ایجاد اشتغال کند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰۶ دوره آموزش تخصصی مهارت محور در جهاددانشگاهی در حال برگزاری است و سال گذشته ۵۰ هزار فراگیر در این دوره های آموزشی شرکت کرده و عمده آنها صاحب مهارت شده اند.

به کارگیری تمام روش‌های روز دنیا در درمان زوجین نابارور/ تولد ۱۰۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد‌دانشگاهی

رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در ادامه به سایر حوزه‌های فعالیت این سازمان اشاره و تصریح کرد: یکی از حوزه‌های کاری و مراکز موفق سازمان، مرکز درمان ناباوری است که زیر نظر مرکز رویان قرار داشته و با استفاده از روش‌های روز دنیا در حال درمان زوجین نابارور است.

کلید واژه ها: سالگرد44 چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :