بررسی رضایتمندی پزشکان خانواده و اعضای تیم سلامت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده روستایی از سوی جهاددانشگاهی

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۸ کد : ۷۴۴۸۹ پژوهش و فناوری تاپ خبر
مجری پروژه ی "بررسی رضایتمندی پزشکان خانواده و اعضای تیم سلامت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده روستایی" بیان کرد: در واقع طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، ارائه خدمات پزشکی، مامایی و بهداشت دهان و دندان را به روستاها گسترش داده و بدین ترتیب دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را برای جمعیت نقاط دور از دسترس امکان پذیر کرده است.
بررسی رضایتمندی پزشکان خانواده و اعضای تیم سلامت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده روستایی از سوی جهاددانشگاهی

دکتر فرزانه مفتون مجری پروژه ی "بررسی رضایتمندی پزشکان خانواده و اعضای تیم سلامت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده روستایی" جهاددانشگاهی در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی اظهار کرد: در واقع طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، ارائه خدمات پزشکی، مامایی و بهداشت دهان و دندان را به روستاها گسترش داده است و بدین ترتیب دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را برای جمعیت نقاط دور از دسترس امکان پذیر ساخته است.
وی افزود: در این پروژه بررسی رضایتمندی ارائه دهندگان خدمات شامل پزشک، ماما و دندانپزشک / بهداشتکار دهان و دندان انجام می شود و بررسی ابعاد مختلف شغلی این ارائه دهندگان، اطلاعاتی را ارائه می دهد که در آن نقاط قوت و ضعف وضعیت شغلی مشخص شده و می توان با برطرف نمودن ضعف ها شرایطی را فراهم کرد که ارائه دهندگان خدمات استقبال بیشتری جهت اشتغال در مناطق روستایی داشته باشند و افراد جامعه از حضور آنان بهره مند شوند.
دکتر مفتون افزود: علاوه بر این بودجه صرف شده در طرح پزشک خانواده با بهره وری بالا و هدفمند مورد استفاده قرار می گیرد.
مجری پروژه ی "بررسی رضایتمندی پزشکان خانواده و اعضای تیم سلامت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده روستایی" ادامه داد: این طرح حدود یکسال به طول می انجامد و همانطور که اشاره شد از نتایج آن امکان فراهم آوردن شرایط بهینه ارائه خدمات به افراد جامعه و ارتقای وضعیت سلامت در مناطق دور از دسترس است.
وی تصریح کرد: جهت مصاحبه با پزشکان، ماماها و دندانپزشک/ بهداشتکار دهان و دندان باید روش هایی شناسایی شود که امکان کسب نظرات کلیه ارائه دهندگان خدمات در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر در سطح کشور افزایش یابد.
دکتر مفتون بیان کرد: جوانان با شناخت مشکلات در شرایط واقعی جامعه و حضور خود در عرصه واقعی اجتماع و تعامل مستقیم با موضوعات و مسائل در کنار اعتماد مسئولین به قابلیت های آنان می توانند به ارائه راهکار هایی بدیع و کاربردی جهت ارتقای شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه منجر شوند .همچنین کسب دانش، کاربردی نمودن دانش در عرصه ی واقعی و تلاش پیگیر در به روز نمودن دانش و تجربه در کنار نیروی جوانی و کارگروهی می توانند باعث نتایج شگرف شوند. که البته پشتوانه و حمایت اجرایی مسئولین و مدیران مرتبط را نیز می طلبد.
وی تصریح کرد: در زمینه ی کار گروهی و فعالیت جمعی، جهاددانشگاهی می تواند فرایندهایی را نهادینه نماید که به تقویت اثربخشی فعالیت های جوانان، اندیشمندان و پژوهشگران منجر شود. تخصیص امتیازات به فعالیت های گروهی و تشویق جوانان و جهادگران برای انجام کارهای گروهی بخصوص در زمینه ی پروژه های تحقیقاتی از ضروریات سیستم پژوهشی در شرایط فعلی است که بخش دانش بنیان نیز از آن مستثنی نیست. بدین ترتیب ضمن پاسداشت ایده ها و تلاشهای فردی ارزش مضاعفی از فعالیتهای گروهی باعث تقویت نتایج خواهد شد بطوریکه گستره کمی و کیفی نتایج چشمگیر خواهد بود.

کلید واژه ها: سالگرد44 چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :