تهیه اطلس فناوری‌های جهاددانشگاهی/ انعقاد قرارداد بزرگترین مرکز هم‌آفرینی کشور در حوزه داروهای نوترکیب

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۳ کد : ۷۴۲۱۴ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاپ خبر
معاون رییس جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به این که اطلسی از فناوری‌های جهاددانشگاهی تهیه شده که قابلیت جذب سرمایه‌گذاری را از بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی دارد، و در ایام سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی رونمایی می شود، اظهار کرد: همچنین قرارداد بزرگترین مرکز هم‌آفرینی کشور در حوزه داروهای نوترکیب با مشارکت جهاددانشگاهی، معاونت علمی ریاست جمهوری و بخش خصوصی منعقد و طی دو سال آینده مرکز تولید پروتئین‌های نوترکیب تاسیس می شود.
تهیه اطلس فناوری‌های جهاددانشگاهی/ انعقاد قرارداد بزرگترین مرکز هم‌آفرینی کشور در حوزه داروهای نوترکیب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر ابراهیمی معاون جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، امروز 14 مردادماه در نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد، با اشاره به این که اطلسی از فناوری‌های جهاددانشگاهی تهیه شده که قابلیت جذب سرمایه‌گذاری را از بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی دارد، گفت: این اطلس در ایام سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی رونمایی می شود.  

وی افزود: همچنین، همزمان با تهیه این اطلس، فعالیت‌هایی برای عرضه دانش فنی همراه با سرمایه‌گذاران انجام و قراردادهایی منعقد شده است؛ یکی از این‌ موارد مربوط به تولید داروهای گیاهی است که این دانش به بخش خصوصی عرضه و با سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی شرکت مشترکی ایجاد و خط تولید این شرکت طی دو روز آینده به صورت رسمی آغاز به کار می کند.

معاون جهاددانشگاهی بیان کرد: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز قرارداد بزرگترین مرکز هم‌آفرینی کشور در حوزه داروهای نوترکیب با مشارکت جهاددانشگاهی، معاونت علمی ریاست جمهوری و بخش خصوصی با تأمین مالی ۱۴۰۰ میلیارد تومانی منعقد و طی دو سال آینده مرکز تولید پروتئین‌های نوترکیب تاسیس خواهد شد.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد: در جمع حدود دو هزار میلیارد تومان قرارداد جذب منابع مالی از بخش خصوصی را در اختیار داریم و حدود دو هزار میلیارد تومان نیز در شرف نهایی شدن است.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: در حوزه کاتالیست های خودرو نیز دانش فنی در جهاددانشگاهی کسب و ماشین‌آلات مربوطه وارد شده و طبق قراردادی که با اوقاف امضا شده، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب خواهد شد. در حوزه شیلات و مهدن هم اتفاقات مشابهی رخ داده است.

وی با اشاره به این که الزام دولت به استفاده از‌ توان فنی جهاددانشگاهی در داخل است که متأسفانه هنوز محقق نشده است، گفت: قانون تولید بار اول در کشور، اجازه واردات این دست از محصولات را به نهادها نمی‌دهد، اما متاسفانه این قانون اجرا نمی‌شود. ذیل قانون جهش دانش‌بنیان در حال کمک به مجموعه‌های دانش‌بنیان کشور هستیم که در پارک‌های علمی‌، فناوری کشور مستقر شوند؛ برنامه‌هایی نیز برای این موضوع تدارک دیده شده است که از جمله آن سند حدنگاری و اعیانی است که اولین سند مالکیت اعیانی و حد نگاری شده پارک علم و فناوری کشور ذیل قانون دانش بنیان در پارک علم و فناوری البرز صادر شد.

وی توضیح داد: قانون به پارک‌های علم و فناوری اجازه می‌داد که اگر ساختمانی در پارک ایجاد شد برای آن سند اعیانی صادر کند و مالکیت باقی اراضی برای پارک باقی بماند. این امر محاسن زیادی دارد؛ از جمله آن این است که این صدور سند مشکل توثیق وام برای مجموعه‌ها را حل می‌کند.

معاون رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: الان این آمادگی را داریم که به همه متقاضیان در سطح کشور که از تکنولوژی قابل قبولی برخوردار هستند در پارک های علم و فناوری البرز، علم و فناوری کرمانشاه و علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی فناوری های نرم جهاددانشگاهی، زمین با شرایط مناسب واگذار کنیم. زیرساخت قانونی این فرآیند از سال قبل آغاز و تا الان حدود ۱۰ فقره واگذاری انجام شده است.

وی بیان کرد: قانون تولید بار اول را داریم که ذیل آن مجموعه‌های ما برای دو سه مورد اقدام کردند تا اجازه واردات آن کالاها گرفته شود؛ اما همچنان واردات انجام می‌شود.

کلید واژه ها: سالگرد44 چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :