دیدار با خانواده شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، رئیس اسبق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۴:۲۸ کد : ۷۴۲۰۹ فرهنگی
به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، اعضاء این نهاد انقلابی در قم با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، رئیس اسبق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا با خانواده ایشان دیدار و گفتگو کردند.
دیدار با خانواده شهید  حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، رئیس اسبق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، به مناسب فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، رئیس جهاددانشگاهی استان قم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این نهاد انقلابی شنبه 13 مرداد با حضور در منزل شهید  حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، رئیس اسبق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کردند.

دکتر حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی استان قم در این دیدار گفت:  خانواده شهدا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده‌اند و امروز وظیفه ما است که نسبت به تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با احساس مسئولیت بیشتری تلاش کنیم.

وی گفت: شهدا از جانب خداوند رحمان به واسطه ویژگی هایی که داشتند انتخاب شدند و این سختی ها که خانواده آنان دارند، صبر و بردباری ویژه‌ای می طلبد و در جزای خیری که خداوند برای شهید عزیز در نظر گرفته اند، خانواده آن شهید نیز سهیم هستند.

در ادامه فرزند شهید تقوی با اشاره به رفتار جهادی این شهید بزرگوار گفت: فعالیتهای ایشان معطل چهارچوب ها نبود، خودشان را محدود به  قوانین و بخشنامه های دست و پاگیر  نمی کردند، سبک عملکردی ایشان کاملا جهادی بود، هر کجا کاری از دستشان بر می آمد اقدام میکرند.

وی افزود: در دوره فعالیت شهید در جهاددانشگاهی اقداماتی صورت گرفت که قبل و بعد از حضور ایشان در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور این اقدامات صورت نگرفت، کاری جهادی که برای رضای خداوند باشد عاقبت آن شهادت است.

فرزند شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی ادامه داد: ایشان در دوره تصدی سمت ریاست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با حجم فعالیت های بسیار زیادی روبرو بود، ولی همیشه از این حجم از فعالیتها خوشحال بود، هیچ وقت احساس نارضایتی در ایشان وجود نداشت، خستگی در ایشان معنا نداشت.

شهید تقوی در حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی ایران در سال ۱۳۹۶ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و طبق وصیت خودش در شهر مقدس قم به خاک سپرده شد.

 

کلید واژه ها: شهید تقوی خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :