جهاددانشگاهی در شرایط تحریم کشور را در عرصه دانش و فناوری پیش برد

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۱ کد : ۷۴۱۲۶ عمومی تاپ خبر
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تقدیر از خدمات ارزشمند جهاددانشگاهی گفت: این نهاد در شرایط سخت تحریم کشور را در عرصه دانش و فناوری پیش برد که حقیقتا جای تقدیر داشته و باید از این نهاد حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.
جهاددانشگاهی در شرایط تحریم کشور را در عرصه دانش و فناوری پیش برد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، حجت السلام والمسلمین سیدجواد حسینی کیا عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در آستانه چهل و چهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی با اشاره به خدمات ارزشمند این نهاد در طول سال‌های فعالیت آن، گفت: جهاددانشگاهی خدمات فراوانی در حوزه‌های متعدد علمی داشته که شاید بتوان از رویان به عنوان یکی از این خدمات ارزشمند و با برکت آن یاد کرد که بسیاری خانواده‌های نابارور را صاحب فرزند کرده است.

وی با بیان اینکه این نهاد همواره در عرصه‌های مختلف علمی پیشران بوده و توانسته در شرایط سخت و دشوار برای حرکت کشور در مسیر علم و فناوری راهگشا باشد، گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که کشور را در شرایط سخت تحریم کشور در عرصه علم و فناوری به پیش برده و دستاوردهای ارزشمندی برای کشور داشته است.

نماینده مردم سنقرکلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر این نهاد با تکیه به توان جوانان ایرانی نه تنها در کشور که در سطح منطقه هم جایگاه خود را پیدا کرده و توانسته خود را در سطح منطقه به خوبی معرفی کند.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: مزیتی که جهاددانشگاهی را نسبت به سایر نهادهای علمی کشور متمایز می‌کند اتکای این نها به نسل نو و نسل جوان کشور است و همانطور که در جنگ تحمیلی با نسل جوان دشمن را زمین گیر کردیم، در عرصه نبرد علمی هم با تکیه به جوانان می‌توانیم موفق شویم و جهاددانشگاهی به خوبی در این زمینه عمل کرده است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی خدمات این نهاد گفت: متاسفانه مردم به خوبی با خدمات و فعالیت‌های ارزشمند این نهاد آشنایی نداشته و این خدمات در سطح جامعه به خوبی معرفی نشده و در همین راستا باید تمرکز ویژه‌ای در بحث معرفی این خدمات صورت گیرد.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: معرفی هرچه بیشتر خدمات و دستاوردهای جهاددانشگاهی در سطح جامعه ضمن امیدآفرینی به تقویت باور «ما می توانیم» در نسل جوان کشور کمک می‌کند.

حجت السلام والمسلمین حسینی کیا با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی گفت: یکی از اقدامات خوب مجلس یازدهم تصویب قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها بود که بخشی از این حمایت‌ها به جهاددانشگاهی برمی‌گردد و مجلس دوازدهم این آمادگی را دارد که حمایت‌های خود را در این زمینه افزایش دهد.
وی در پایان گفت: قطعا مجلس از هر اقدامی که به پیشرفت کشور کمک کند دریغ نخواهد کرد و با توجه به ضرورت حرکت کشور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و لزوم حمایت هرچه بیشتر از دانش‌بنیان‌ها از نهادهایی مانند جهاددانشگاهی که در این مسیر حرکت می‌کنند قطعا حمایت خواهد کرد.


نظر شما :