کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» منتشر شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۲ کد : ۷۴۰۱۰ فرهنگی
مترجم کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» گفت: هدف از ترجمه کتاب معرفی و گنجاندن آموزش‌های فراگیر محور مبانی بر اصول یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL و ... در کلاس‌های شیمی است.
کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان زنجان، حمیده حقیقت درباره ترجمه کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL»، اظهار کرد: یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL، نمونه‌هایی از شیوه‌های تحقیق محور به منظور آموزش موثر است.

وی افزود: هدف از ترجمه کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» معرفی و گنجاندن آموزش‌های فراگیر محور مبانی بر اصول یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور (POGIL)، تحقیق و یادگیری گروهی در کلاس‌های شیمی است.

وی با اشاره به مباحث کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» تصریح کرد: کتاب شامل مباحث مختلف در ارتباط با شیمی عمومی است و  هر مبحث به صورت یک فعالیت مطرخ شده است. هر فعالیت سه بخش « چرا؟ به منظور آشنایی با اهداف و پیش نیازهای یادگیری شیمی، ارائه سوالات به منظور کشف و ابداع مفهوم جدید در شیمی و تمرینات اضافی به منظور استفاده از مفاهیم یاد گرفته شده در موقعیت جدید تقسیم بندی شده است.

حقیقت ادامه داد: تقسیم‌بندی کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» به فراگیران کمک می‌کند تا ضمن کار گروهی مسئولیت یادگیری خود را بر عهده گرفته و در کلاس به صورت پویا فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب فرصتی را فراهم آورده تا فعالیت‌های مرتبط در مباحث مختلف حوزه شیمی عمومی را به شیوه یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیندمحور یا POGIL در اختیار اساتید، دبیران و علاقه‌مندان به استفاده از رویکرد در کلاس‌های در چی خود قرارداده و آن‌ها را در این راستا یاری کند.

کتاب «یادگیری هدایت شده کاوشگرانه فرآیند محور POGIL» توسط واحد انتشارات جهاددانشگاهی استان زنجان منتشر شده است.


نظر شما :