رییس دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی یزد:

عزم جدی دانشگاه علم و هنر برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها و ایجاد ارزش افزوده برای جامعه/ ثبت ۲۳ اختراع جدید و انتشار بیش از ۱۵۰ مقاله علمی در این دانشگاه جهاددانشگاهی

جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۲ کد : ۷۳۹۵۲ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
رییس دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی یزد با اشاره به عزم جدی این دانشگاه برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها و ایجاد ارزش افزوده برای جامعه از ثبت ۲۳ اختراع جدید و انتشار بیش از ۱۵۰ مقاله علمی سخن گفت.
عزم جدی دانشگاه علم و هنر برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها و ایجاد ارزش افزوده برای جامعه/ ثبت ۲۳ اختراع جدید و انتشار بیش از ۱۵۰ مقاله علمی در این دانشگاه جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی، دکتر محمدحسین طالبی رییس دانشگاه علم و هنر یزد، در آستانه چهل و چهارمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی با تشریح فعالیت های این دانشگاه از کسب رتبه هفتم علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور خبر داد و این موفقیت را حاصل تلاش‌های مستمر اعضای هیات علمی و دانشجویان دانست.

وی همچنین به اجرای بیش از ۱۰ طرح پژوهشی کاربردی در سطح استان، ثبت ۲۳ اختراع جدید و انتشار بیش از ۱۵۰ مقاله علمی اشاره کرد که نشان از تعهد این دانشگاه به توسعه دانش‌بنیان و پاسخگویی به نیازهای جامعه دارد.

دکتر طالبی یکی از ویژگی‌های بارز دانشگاه علم و هنر را تعامل گسترده آن با صنعت و جامعه دانست و افزود: دانشگاه علم و هنر با برقراری ارتباطات موثر با دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی، توانسته است به توسعه پروژه‌های پژوهشی مشترک پرداخته و نقش فعالی در اجرای طرح‌های ملی و استانی ایفا کند. امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد با دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف، ایجاد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، افزایش تعاملات با مسئولان استانی و کشوری و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و کارآفرینی، نشان از عزم جدی این دانشگاه برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها و ایجاد ارزش افزوده برای جامعه دارد.

وی با اشاره به تعامل گسترده دانشگاه با صنایع و نهادهای مختلف، بیان کرد: برگزاری بازدیدهای علمی از صنایع برتر استان، فرصتی ارزشمند برای دانشجویان فراهم کرده تا با آخرین دستاوردهای صنعتی آشنا شده و نیازهای واقعی بازار کار را درک کنند. این بازدیدها که با حضور مسئولان دانشگاه و صنعت برگزار می‌شود، به ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت و توسعه همکاری‌های مشترک کمک شایانی می‌کند. همچنین، با هدایت دانشجویان به انجام طرح‌های کارورزی در سازمان‌ها و نهادهای مختلف، تلاش کرده‌ایم تا دانشجویان علاوه بر کسب دانش نظری، تجربه عملی لازم برای ورود به بازار کار را نیز به دست آورند.

رییس دانشگاه علم و هنر با ایمان به توانمندی‌های جوانان، از آن‌ها به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور یاد کرد و گفت: با حمایت از ایده‌های نوآورانه دانشجویان، ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی و برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی متنوع، به دنبال توانمندسازی نسل جوان هستیم.

وی به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی ویژه اساتید و دانشجویان اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات دانشگاه علم و هنر در جهت ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی بوده است. در سال گذشته، بیش از ۸۰ دوره مهارتی با مشارکت بیش از ۳۵۰۰ نفر برگزار شده است که این دوره‌ها به افزایش توانمندی‌های علمی و عملی شرکت‌کنندگان کمک کرده است. همچنین دانشگاه با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های علمی، زمینه‌ای را برای تبادل دانش و تجربیات بین اعضای هیأت علمی و دانشجویان فراهم کرده است.

دکتر طالبی با اشاره به برنامه‌های آینده دانشگاه با تکیه بر مدیریت جهادی و عزم جهادی جوانان، بر توسعه رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی، افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و گسترش فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، توسعه رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی است؛ در این راستا، دانشگاه در سال گذشته دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد (مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی و رباتیک و مهندسی عمران-مدیریت ساخت) اضافه کرد و برنامه‌هایی نیز برای افزودن رشته‌های جدید در دست اجرا دارد.

وی همچنین بر تقویت همکاری‌های بین‌المللی و تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه‌های معتبر جهان، به منظور ارتقای سطح علمی و بین‌المللی دانشگاه، تاکید کرد.

دکتر طالبی تصریح کرد: با توجه به دستاوردهای درخشان دانشگاه علم و هنر، می‌توان گفت که این دانشگاه به عنوان الگویی برای سایر دانشگاه‌ها در تحقق شعار جهاددانشگاهی عمل می‌کند و با رویکرد دانش‌بنیان و توجه به نیازهای جامعه، گام‌های بلندی در راستای توسعه کشور و ارتقای سطح زندگی مردم برداشته است.

کلید واژه ها: سالگرد44 چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :