ارائه بیش از ۹ هزار ساعت خدمت روان‌درمانی توسط مرکز مشاوره و روانشناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

۰۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۱ کد : ۷۳۷۶۲ آموزش و کارآفرینی
مدیر فنی مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: در هر ماه به طور میانگین ۶۵۰ ساعت خدمت روان درمانی و آموزشی به مراجعه کنندگان ارائه می گردد که این عدد در سال گذشته بیش از ۹۰۰۰ ساعت بوده است.
ارائه بیش از ۹ هزار ساعت خدمت روان‌درمانی توسط مرکز مشاوره و روانشناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر مسعود مقدس زاده با اشاره به ارایه خدمات روان‌شناختی مرکز  روانشناسی جهاددانشگاهی اظهار کرد: در بخش خدمات روانشناختی، خدماتی همچون روان‌درمانی فردی، مشاوره زوجین، اختلالات خلقی و اضطرابی و درمان‌های طولانی مدت به مراجعه کنندگان به مرکز ارائه می‌شود.

مدیر فنی مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی با تاکید بر این که در این مرکز از همه رویکردهای مطرح و اثربخش استفاده می‌شود، عنوان کرد: در این مرکز چهار  بخش اصلی درمانی تحلیلی، EFT، شناختی رفتاری و کودک و نوجوان با یک سوپروایزر تخصصی فعال است.

مقدس زاده به استفاده درمان‌های تکنولوژیک در مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: در واقع برای هر مشکلی و در خصوص هر مراجعی ممکن است یکی از رویکردها کمک‌کننده‌­تر باشد، در این مرکز برای پذیرش مراجعان ابتدا یک مصاحبه اولیه صورت می­گیرد و سپس بر اساس نوع مشکل و شرایط مراجع، درمانگر و رویکرد مناسب پیشنهاد می‌­شود.

به گفته وی، در حال حاضر 30 مشاور و روانشناس متخصص در حوزه‌های تخصصی زوج درمانی، پیش از ازدواج، خانواده و والد و فرزند، روابط بین فردی، فرزند پروری، بازی درمانی، اختلالات کودکان، اضطراب، افسردگی، وسواس، اختلالات شخصیت، رشد فردی، روان‌سنجی و روانپزشکی در مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در هر ماه به طور میانگین 650 ساعت خدمت روان درمانی و آموزشی به مراجعه کنندگان ارائه می گردد که این عدد در سال گذشته بیش از 9000 ساعت بوده است.

مقدس زاده در خصوص امکان استفاده اقشار کمتر برخوردار و نیازمند درمان از خدمات این مرکز تخصصی مشاوره، خاطرنشان کرد: در مرکز خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی جهاددانشگاهی خدمات نیم­‌بها برای دانشجویان و برخی افراد که توان مالی محدودتری دارند در نظر گرفته شده و مواردی نیز وجود دارد که از طریق دستگاه قضایی به ما معرفی می‌­شوند و از این خدمات‌مان استفاده می­‌کنند.

مدیر فنی مرکز روانشناسی و مشاوره جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات آموزشی ارائه شده توسط این مرکز، گفت: در بخش آموزش بیشتر سعی کرده‌­ایم به عنوان پلی میان دانشگاه و کار حرفه‌­ای عمل کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فارغ‌­التحصیلان رشته­‌های مشاوره و روانشناسی در دانشگاه عمدتا دوره‌های تئوری را می‌­آموزند، در بخش آموزش در تلاشیم بستری را فراهم کنیم که در این مرکز مهارت‌­های لازم برای کار در اتاق درمان را به آنها آموزش دهیم و زمینه‌‌­ای را برای شروع کار و کسب تجربه آنها را ایجاد کنیم. این فرایند زیر نظر اساتید با تجربه و دارای صلاحیت انجام می‌­شود.

 


نظر شما :