دیدار رییس جهاددانشگاهی واحد قم با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

۰۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۱ کد : ۷۳۷۰۵ پژوهش و فناوری
دکتر حامد حیاتی رییس جهاددانشگاهی استان قم با دکتر خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار رییس جهاددانشگاهی واحد قم با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، در راستای پیگیری مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، دکتر حامد حیاتی رییس جهاددانشگاهی استان قم با دکتر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری  دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این جلسه رییس جهاددانشگاهی استان قم ضمن تقدیر و تشکر از بازدید دکتر خزعلی از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری به این استان، گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان قم قریب به هجده سال است که در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به بیماران و زوج‌های نابارور در سطح استان و کشور است.

وی گفت: 40 درصد مراجعین به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی از خارج از استان می‌باشند و سالیانه 60 هزار خدمت به زوج‌های نابارور و 5 هزار جراحی در این مرکز صورت می‌پذیرد.

حیاتی افزود: از جراحی‌هایی که در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان قم انجام می‌شود تقریبا 32 درصد آن موفقیت آمیز است.

رییس جهاددانشگاهی استان قم با اشاره به سفرهای رییس‌جمهور شهید به این استان ادامه داد: در دور اول سفر ریاست جمهور شهید به استان 13 میلیارد تومان جهت تجهیز، توسعه و بروزرسانی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اختصاص یافته بود که متاسفانه تخصیص این اعتبار محقق نگردید. در دور دوم سفر رییس جمهور شهید به این استان 2 مبلغ 10 میلیارد تومان برای این مرکز در نظر گرفته شد که 10 میلیارد آن جهت توسعه و بروزرسانی تجهیزات مرکز درمان ناباروری و 10 میلیارد دیگر جهت حمایت از زوج‌های نابارور بود که هر دوی این مبالغ مصوب شد و از محل اعتبارات طرح جوانی جمعیت در سال 1403 تامین گردد.

در ادامه این جلسه دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در این راستا در قانون بودجه امسال یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در اجرای این قانون اختصاص یافته است.

خزعلی افزود: دولت در حمایت از خانواده و فرزندآوری تسهیلات و کمک‌‌های ویژه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌کند و در این راستا به دستگاه‌های اجرایی و ادارات در استان‌‌ها بودجه و اعتباراتی ابلاغ شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد مبالغ مصوب شده در راستای طرح جوانی جمعیت در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان قم تا شهریور ماه تخصیص داده شود و پرداخت‌های آن صورت پذیرد.

 

 

کلید واژه ها: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بودجه


نظر شما :