امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان همدان/ راه اندازی طرح رویداد اشتغال در استان

۲۷ تیر ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۱ کد : ۷۳۵۵۵ آموزش و کارآفرینی
تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان همدان به منظور گسترش جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل در بازار کار به امضا رسید.
امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان همدان/ راه اندازی طرح رویداد اشتغال در استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و‌ رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی استان همدان به منظور گسترش جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل در بازار کار به امضا رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان گفت این تفاهم نامه با محوریت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و ارتباط مؤثر بین دانش آموختگان و صنعت برگزار شد. 

مهدی میرزاپور با ابراز امیدواری از اینکه با انعقاد این تفاهم نامه بتوان گام های بلندی برای نیل به اهداف دانشگاه برداشت گفت: این نهاد در خصوص فراهم نمودن زمینه های کارآفرینی و اشتغال آمادگی لازم را برای همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دارد. 

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گفت: این تفاهم نامه با هدف شناسایی تعداد بیکاران و جامعه ی هدف دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در رشته های مختلف دانشگاهی با کمک جهاددانشگاهی منعقد می گردد. 

یوسف شعبانی افزود: ما باید فرصت های شغلی خالی را به دانشجویان معرفی کنیم تا دانشجویان بتوانند از این فرصت های شغلی انتخاب کنند .

وی ادامه داد: اگر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این مشاغل را پسند نمی کنند و خودشان طرح و ایده ای دارند می توانند این طرح ها را به ما ارائه دهند و ما سرمایه مالی برای راه اندازی و اشتغال زایی به دانشجویان می دهیم تا کار و ایده ی خود را راه اندازی کنند.

شعبانی در ادامه خاطرنشان کرد:نام این طرح در سال گذشته نشست مرکز رشد بود ‌اما امسال این طرح را «رویداد اشتغال» نام گذاری کردیم و امیدواریم با این کار بتوانیم از جامعه ی بیکاران دانشجو کم کنیم .

وی با اشاره به اینکه هدف اول و آخر ما رساندن جوانان به سمت کسب و کار است گفت: ما در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک ظرفیت به نام کاریابی داریم که جویندگان کار را به واحد ها معرفی می کنند همچنین یک سامانه ی کار نیز طراحی شده است. 

شعبانی ادامه داد : اگر دانشگاه بتواند نیروی متناسب با کار و بازار تربیت کند ما می توانیم اشتغال زایی بهتری داشته باشیم .


نظر شما :