برگزاری مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران/تأکید بر نهادینه شدن مناظره و گفت‌وگو در کشور

۱۹ تیر ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۲ کد : ۷۳۴۰۰ فرهنگی تاپ خبر
در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران بر نهادینه شدن مناظره و گفت‌وگو در کشور تأکید شد.
برگزاری مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران/تأکید بر نهادینه شدن مناظره و گفت‌وگو در کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، جلسه تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی، دکتر رضا فریدزاده رییس سازمان دانشجویان، دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی و دکتر مهدی باصولی رییس دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار شد. 

دکتر مسلمی نائینی طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) سرور و سالار شهیدان بیان کرد: جهاددانشگاهی نهادی کم مؤونه است، اما از ابتدای تشکیل تاکنون اقدامات بزرگی انجام داده است که نام جمهوری اسلامی ایران را در جهان بر سر زبان‌ها انداخته است. خوشبختانه جهاددانشگاهی یک شبکه است و باید از تمام ظرفیت‌های این شبکه در حوزه‌های مختلف استفاده کرد. 

دکتر مسلمی نائینی در ادامه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تبریک به رییس جمهور منتخب گفت: دکتر پزشکیان نیز در مناظرات تلویزیونی خود بر اهمیت و نهادینه کردن بحث مناظرات، شنیدن صدای اعتراضات و گفت‌وگو در کشور تأکید داشتند. 

وی ضمن قدردانی از برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی تصریح کرد: وقتی کاری برای دوازدهمین بار انجام می‌گیرد، نشان از انجام کار موثر و عالمانه دارد. شاهد بوده‌ایم که مقام معظم رهبری از سال 81 چندین بار بر این موضوع و ایجاد این فضا در جامعه تأکید داشتند که دانشجویان بحث اعتراض و کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها راه اندازی کنند. 

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه در دوازدهمین دوره از این مسابقات 900 گروه حضور یافتند عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم تا تمامی دانشجویان در این مسابقات شرکت کنند، چراکه از این طریق فضای نقد و بررسی در دانشگاه‌ رواج می‌یابد. 

وی در پایان سخنانش از دست‌اندرکاران مسابقات مناظره دانشجویی خواست تا نتایج و موضوعات مختلف مطرح شده در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... توسط دانشجویان در مناظره‌ها را به صورت فشرده تهیه و در اختیار مسئولان کشور قرار دهند.

در ادامه این جلسه دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی گفت: برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی یکی از برنامه‌های وزین جهاددانشگاهی است.

وی گفت: از ابتدای تشکیل این نهاد، الگوسازی یکی از خدمات این نهاد بوده و در مورد مناظره نیز این الگوسازی صدق می‌کند.

رییس اسبق جهاددانشگاهی با بیان اینکه کار در جهاددانشگاهی بر اساس نوعی باور درونی است و با بخشنامه، امکانات، قدرت و ثروت اینگونه کارها شدنی نیست، عنوان کرد: سایر دستگاه‌ها هم قدرت و هم ثروت دارند، اما جهاددانشگاهی با امکانات محدود و به پشتوانه همین باورها، کارهای بزرگی در کشور انجام داده است.

دکتر منتظری با بیان اینکه فناوری اصلی این نهاد تربیت افراد خدوم و تأثیرگذار است، افزود: علاوه بر این جهاددانشگاهی توانسته گفتمان علمی را در کشور به حرکت درآورد و گفتمان سازی هم کار بسیار بزرگی است که این نهاد آن را با امکانات اندک خود با موفقیت انجام داده است.

وی با بیان اینکه این گونه خدمات نرم افزاری جهاددانشگاهی از خدمات سخت افزاری آن بسیار ارزشمندتر است، اظهار داشت: این خدمات کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برگزاری مناظرات دانشجویی و مشابه آن علاوه بر مزیت نسبی جهاددانشگاهی جزو فعالیت‌های نرم افزاری آن نیز هست که امیدواریم این رویکرد ادامه یابد و دست‌اندرکاران این مسابقات، با دلگرمی بیشتری به کار خود ادامه دهند.

در ادامه این جلسه دکتر فریدزاده رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ضمن قدردانی از همکاری تمامی دست‌اندرکاران دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی ایران، گفت: امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد و باعث شود تا بتوانید این مسابقات را در سال‌های آینده نیز به خوبی برگزار کنید. سازمان دانشجویان توانسته با کمترین اعتبارات چراغ این مسابقات را روشن نگاه دارد. 

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی این فرصت را به جوانان می‌دهد که کار را دست بگیرند و به خوبی پیش ببرند، گفت: رمز موفقیت سازمان دانشجویان استفاده از نیروهای جوان است.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در پایان سخنانش بر حمایت بیشتر از حوزه فرهنگ تأکید کرد. 

همچنین دکتر باصولی رییس دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی نیز از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این جلسه دست‌اندرکاران دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران مورد تقدیر قرار گرفتند. 


نظر شما :