برگزاری سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» با همکاری واحدهای جهاددانشگاهی غرب کشور

۱۹ تیر ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۴ کد : ۷۳۳۷۳ فرهنگی
 معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره «مَحرم مُحرم» با همکاری جهاددانشگاهی استانهای کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، کردستان، مرکزی و خوزستان خبر داد.
برگزاری سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» با همکاری واحدهای جهاددانشگاهی غرب کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه ، مهدی سوری با اشاره به شبکه‌سازی صورت گرفته در واحدهای جهاددانشگاهی منطقه غرب کشور، گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی و نیز برگزاری آیین‌های عاشورایی متنوع در این استانها، برگزاری سوگواره منطقه‌ای مَحرم مُحرم در دستور کار قرار گرفت.

وی بخش‌های مسابقه‌ای این سوگواره را شامل عکس، تایپوگرافی، شعر بومی، خبر، پادکست، پوستر، داستان کوتاه و مونوگرافی اعلام کرد و گفت: هر کدام از استانها بعنوان دبیرخانه یکی از بخش‌های این سوگواره تعیین شده و سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه هم بعنوان دبیرخانه بخش پوستر سوگواره انتخاب شده است.

سوری در خصوص محورهای این سوگواره نیز گفت: آیین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه محرم، کودکان و مُحرم، زنان و مُحرم، اسرای کربلا؛ شهدا و اصحاب امام حسین(ع)، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل الله، پیاده‌روی اربعین، نادیده‌های محرم و اربعین و امر به معروف و نهی از منکر از محورهای اصلی برگزاری این سوگواره است.

وی مهلت ارسال آثار جهت شرکت در این سوگواره را تا ۱۶ مرداد ماه همزمان با تشکیل جهاددانشگاهی اعلام کرد.

سوری گفت: علاقمندان شرکت در این سوگواره می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص مقررات شرکت در هر بخش، به سامانه https://www.roytab.ir/sizdahmahrammoharam  مراجعه و یا به دبیرخانه سوگواره مَحرم مُحرم در کرمانشاه واقع در معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به آدرس بلوار شهید بهشتی، سه راه ۲۲ بهمن، سازمان جهاددانشگاهی مراجعه کنند. علاقمندان همچنین می‌توانند یا با شماره تلفن۰۸۳۳۱۰۳۱ داخلی ۶۲۰ تا ۶۲۲ تماس گرفته و یا از طریق شماره فضای مجازی ۰۹۰۲۷۶۷۲۴۵۵ و ۰۹۱۸۷۲۷۱۱۸۵ در ارتباط باشند.
 
معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در خصوص دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان نیز گفت: شاخه دانشجویی این سازمان (بسیج دانشجویی و تشکل های فرهنگی) موکبی را جهت ارائه خدمات راه‌اندازی کرده‌اند که همه روزه میزبان عزاداران و عاشقان مکتب سرخ حسین(ع) خواهد بود.

وی گفت: برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی و مداحی در تاریخ ۲۰ تیر، برگزاری مراسم عصر شعر آیینی با حضور شاعران دلسوخته آیینی استان در تاریخ ۲۳ تیر، راه‌اندازی پویش نذر کتاب و تکریم مقام شامخ شهید مدافع حرم حاج حسین علیخانی در تاریخ ۲۴ تیرماه و برگزاری پویش نذر گل و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام به نیابت از شهدای دشت کربلا از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه اول محرم خواهد بود.


نظر شما :